Psykiatrimottagningen för unga vuxna, Uppsala

Om Psykiatrimottagningen för unga vuxna, Uppsala

Mottagningen tillhör verksamhetsområde Affektiva sjukdomar och har i uppdrag att utreda och behandla personer i åldrarna 18 till 25 år med ångest- och affektiva tillstånd. Mottagningens målgrupp är personer boende i Uppsala och Knivsta kommun. På psykiatrimottagningen för unga vuxna erbjuds olika typer av behandlingar - medicinsk behandling, psykologisk behandling, socialt arbete, psykiatrisk sjukgymnastik och omvårdnadsarbete. Vi arbetar mycket med gruppbehandlingar. För att komma till oss krävs remiss från någon vårdgranne, till exempel primärvård, se adress till höger. Man kan också få telefonrådgivning hos oss för att vi ska hjälpa till och se om du ska göra en egenanmälan till oss, se telefonnummer och telefontider vid kontaktuppgifter till höger.

Vid akuta ärenden kontakta psykiatriska akutmottagningen. Telefonnumret är 018-611 25 00.

Sportfältsvägen 3, 754 19 Uppsala - visa på karta
Remiss krävs eller egenanmälan
Ej angivet
Affektiva sjukdomar, verksamhet

Psykiatrimottagningen för unga vuxna, Uppsala

12:07 - 10 dec, 2014 skrev:

Helt okej ställe. Har både varit med om bättre och värre.
Ett minus är dock att det inte finns vatten/kaffe eller liknande i väntrummet. (Har åtminstone inte hittat något)
Kan vara jobbigt att sitta många i det där väntrummet... men det kanske är det som är tanken.

11:59 - 17 mar, 2014 skrev:

Allt är som det ska vara, men det som behövs förbättras är absolut telefon tiderna. Mitt på dagen, samt endast 2 timmar. Men förövrigt, trevlig och bra personal.

18:48 - 01 nov, 2013 skrev:

Bra bemötande från de flesta i personalstyrkan. Rena och fräscha lokaler. Överflyttningen från BUP till Unga Vuxna var lång och otrygg men när jag väl nått fram fick jag tider så ofta jag behövde. Kompetent personal. Dålig telefontid. Den är två timmar mitt på dagen - skulle vara bättre om de hade telefonöppet på morgonen istället. Bra att unga vuxna är centralt så att det är lätt att ta sig dit men känns inte bra att ingången är mitt ute vid busshållplatsen vid stadshuset där alla ser var man går in. Skulle föredragit om de haft ingången på baksidan istället. Men kanske motverkar det stigmat med att ha psykiska problem. Skön soffa i väntrummet. Känns tryggt och säkert då det är receptionisten som släpper in patienterna och att ingen som inte bör vara där kan komma och gå. Det finns två nya hissar vilket är bra.