Närhälsan Hentorp vårdcentral, Skövde

Närhälsan Hentorp vårdcentral

, Skövde

Gröna vägen 40A, 541 53, Skövde, 54153 Skövde

(2024-03-26) Vaccination Covid-19 Personer som är 80 år och äldre rekommenderas en ny dos under våren 2024. Personer som är 65-79 år och har dagliga omsorgsinsatser från till exempel hemtjänst, SÄBO/korttidsboende eller motsvarande rekommenderas också en dos under våren 2024. Du kan boka tid via vår webbsida narhälsan.se/hentorpvardcentral, fler tider läggs ut löpande. Du kan också ringa 0500-447070. På vår undersköterskemottagning kan du boka tid för ordinerade blodtryck/EKG ifrån sjukhus eller vårdcentral samt stygnborttagning. Vi har en Hälsohörna utanför laboratoriet där du själv kan gå och kontrollera ditt blodtryck. Tänk på att komma till vårdcentralen doftfri. Vi har allergisk personal och sköra patienter.

Närhälsan Hentorp erbjuder primärvård med hög medicinsk kvalitet. I vår verksamhet finns en stabil bemanning som driver läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, medicinsk fotvård, astma-KOL mottagning, diabetes-blodtrycksmottagning, fysioterapeut och ett ackrediterat laboratorium. Närhälsan Hentorp har BVC-mottagning både i Hentorp och i Skultorp vilka är kopplade till Familjecentralen Kärnan belägen på Badhusgatan i Skövde. Utöver ovanstående erbjuder vi även lite mer specialmottagningar så som inkontinensmottagning, kryomottagning samt en mottagning för provtagning speciellt anpassad för barn.

Informationen uppdaterades 10:33 - 26 mar, 2024

12 okt, 2023

Efter bytet till Hentorps VC känner jag mig supernöjd. Mycket trevligt bemötande av Läkaren!!!

1 mar, 2021

rörig hemsida saknar kontakt via email

Här kan du se omdömen som Närhälsan Hentorp vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Helgfri vardag

Drop-in-tider

Laboratoriet

Besökstider

Helgfri vardag

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19, Dietistverksamhet, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vårdcentral (BT)