Psykiatrienheten, Capio Lundby Närsjukhus

Om Psykiatrienheten, Capio Lundby Närsjukhus

031-65 70 43

Verksamheten bedrivs uteslutande som öppenvård. De tillstånd som behandlas är depressionstillstånd, olika ångesttillstånd som panik- och tvångssyndrom, social fobi, generaliserad ångest samt psykosomatiska och stressrelaterade tillstånd. Tillstånd som inte tillhör vår målgrupp är beroende/missbruk, bipolär sjukdom, psykostillstånd eller där det föreligger en tydlig suicidrisk. Vid enheten arbetar psykiater, psykoterapeut och psykiatriskt inriktad sjukgymnast.

031-65 70 43 Växelnummer
Wieselgrensplatsen 2A, 417 17 Göteborg - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Växel
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Helgfri vardag
Ja, du behöver remiss från vårdcentral eller annan vårdinstans. Du kan även skriva en egenremiss, finns nu som e-tjänst.
Allmänpsykiatri, vuxna, Psykiatri, vuxna