Älvebacken 13, Kungälv

Synsam Kungälv

Varmt välkommen till Synsam Kungälv!

På Älvebacken 13 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Kungälv hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Besväras av återkommande huvudvärk
  • Ofta har problem med trötta ögon
  • Har svårt att se på olika avstånd
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ska ta körkort

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Kungälv

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Kungälv på Älvebacken 13

Informationen uppdaterades 10:28 - 29 sep, 2022