Barnmorska Samariterhemmets vårdcentral, Uppsala

Barnmorska Samariterhemmets vårdcentral

, Uppsala Centrum

Dragarbrunnsgatan 72B, Uppsala, 75320 Uppsala

Region Uppsala genomför nu en förändring av kallelsesystemet för cellprovtagning. Bokning är därför för närvarande ej möjlig. Du kommer bli kallad när det nya systemet är igång.

Är du gravid? Hos oss träffar du samma barnmorska på dina besök under graviditeten. Vi har kompetens både från förlossningen och BB där några av oss också jobbar. Vi ger våra gravida patienter och blivande familjer tid och stöd utifrån deras egna behov. Om du som blivande förälder behöver annat stöd hjälper vi dig få kontakt med våra läkare, kuratorer, psykologer, BVC-sköterskor, dietister och fysioterapeuter här på vårdcentralen. Våra barnmorskor är utbildade instruktörer i Föda Utan Rädsla-metoden. Kursen är till både för dig som ska få barn första gången och till dig som redan har barn sen tidigare. Kursen ingår i våra förlossnings- och föräldraförberedande grupper och är utan kostnad. Behöver du hjälp med annat? Vi hjälper dig även med cellprov, provtagning för sexuellt överförbara sjukdomar och rådgivning för preventivmedel, sex och samlevnad.

Informationen uppdaterades 14:05 - 12 feb, 2024

(ej helgdagar)