Gamla Landsvägen 2, KUNGSÄNGEN

Akuttandvård

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandblekning

Tandläkarundersökning

Tandimplantat

Bettskena

Snarkskena

Om Folktandvården Kungsängen

Hos oss på Folktandvården Kungsängen får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris. Folktandvården har funnits i nästan 75 år och vi tar emot cirka 500 000 kunder varje år bara i Stockholms län.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Kungsängen!

Informationen uppdaterades 21:14 - 6 mar, 2024

5 nov, 2021

Inte så roligt att behöva gå till tandläkaren. Har nu varit hos tandhygienisten och även lagat tänder. Blivit mycket väl omhändertagen och fått bra hjälp. Vill särskilt nämna Sandra och Natalia. Fantastiska!

5 aug, 2021

Mycket trevligt bemötande av både reception, tandhygenist, tandläkare och tandsköterska i bra lokaler. Mer än nöjd! Rekommenderas!

16 jul, 2019

Jag har min tandläkare Simin och är väldigt nöjd.

19 dec, 2018

17 sep, 2018

Egentligen vill man besöka er ofta, men jag måste säga att det alltid är trevligt att träffa er! Ni är oerhört trevliga och professionella. Man nästan längtar till nästa besök. Egentligen är har jag tandläkarskräck.

Fråga ställd 12:49 - 28 apr, 2017

Hej, jag har tappat lagningen i framtanden så nu har jag glugg mellan tänderna. Vad kostar det att laga ?? Har inte varit hos tandläkaren på flera år. Känner obehag av bara tanken på ett besök. Jag är pensionär, om det skulle påverka priset.

Folktandvården Kungsängen, Upplands-Bro svarar:

Hej! Tack för dina frågor! Det är svårt att ge ett korrekt och precist svar angående kostnad före tandläkare har tittat i din mun, men en akut undersökning av en tand och lagning av en framtand kostar ca 1500 i normala fall, sen är det upp till tandläkaren att bedöma vilken behandling som är bäst i varje enskilt fall. Har du inte varit hos tandläkare på länge har du ett innestående belopp på 300-600 kr beroende på om du är under eller över 75 år(från försäkringskassan) som kan utnyttjas så att kostnaden blir lite lägre, dock finns inga andra rabatter gällande pensionärer. Vi har hög kompetens och erfarenhet gällande tandvårdsrädda kunder inom folktandvården och kommer att ta hand om dig på bästa sätt så at du känner dig trygg med oss. Återkom gärna till oss om du har fler frågor. Med vänlig hälsning Folktandvården

Fråga ställd 09:53 - 7 maj, 2015

jag har en dålig trasig tand som gör verk ibland och undrar hur mycket koster utdragning

Folktandvården Kungsängen, Upplands-Bro svarar:

Hej Taha! Tack för ditt mail. En tandutdragning hos oss på Folktandvården kostar mellan 995-1625 Kr beroende på hur det ser ut i munnen. Därtill kommer Undersökning och bilder som kan behövas tas. Återkom gärna om du har fler frågor. Med vänlig hälsning// Anna Lindberg// Folktandvården i Kungsängen

Fråga ställd 02:25 - 7 maj, 2015

Hur mycket kostar en tandutdragning?

Folktandvården Kungsängen, Upplands-Bro svarar:

Hej Sebastian, tack för din förfrågan! En tandutdragning hos oss på Folktandvården kostar mellan 995-1625 Kr, därtill kommer undersökning och de bilder som kan behövas tas. Återkom gärna om du har fler frågor. Med vänlig hälsning// Anna Lindberg Ftv Kungsängen

Jämna lördagar.