Öppet måndag från 08:00

Mott för psykossjd Serafen, Norra Stockholms psykiatri

Hantverkargatan 2D,2 tr,STOCKHOLM

Mott för psykossjd Serafen, Norra Stockholms psykiatri

Välkommen till mottagningen för psykossjukdomar, Serafen. Mottagningen, som tillhör Norra Stockholms psykiatri, tar främst emot patienter för psykiatrisk bedömning, utredning och behandling av psykossjukdomar. Vi erbjuder psykiatrisk vård på specialistnivå utifrån de regionala vårdprogrammen. Du kommer i kontakt med oss via remiss från till exempel din husläkare eller vårdcentral. När du är i behov av akut psykiatrisk hjälp och bedömning kan du kontakta mobila akutenheten eller psykiatriska akutmottagningen. Mobila akutenheten, 08-123 484 00 har öppet alla dagar mellan kl. 08.00 och 22.00. Här kan du få telefonrådgivning och även akutbesök i hemmet efter bedömning. Vi har även tidsbokade akutbesök på vår mottagning under kontorstid. Psykiatriska akutmottagningen, 08-123 492 00, är öppen dygnet runt och tar emot alla som bor eller vistas i Stockholms län. Till akuten kan du komma själv eller med din närstående.

Informationen uppdaterades 09:12 - 28 okt, 2020

Logga - Kry