Inaktiv Avdelning 30 HIA

Sankt Göransplan 1,

Inaktiv Avdelning 30 HIA

HIA består av 10 sängplatser med MIDA-övervakning (övervakning av hjärtrytmen och eventuella tecken på syrebrist i hjärtat) och med möjlighet till telemetri (övervakning av hjärtrytmen även på uppegående patienter). Här vårdas patienter med akuta hjärtbesvär som t ex misstänkt eller fastställd hjärtinfarkt, rytmrubbningar, hjärtsäcks- eller hjärtmuskelinflammation.

I anslutning till HIA finns också ett PCI-lab där coronarangiografier (kranskärlsröntgen) och ballongvidgningar av hjärtats kranskärl utförs.
Där finns också vår kranskärlsmottagning för patienter som ska göra en coronarangiografi eller ballongvidgning.

Informationen uppdaterades 16:01 - 11 jun, 2021