Idrottsskadecentrum

idrottsskadecentrum-personlig-träning
Logo Idrottsskadecentrum

Kungsholmen, Stockholm

Välkommen till Idrottsskadecentrum på Kungsholmen!

På Lindhagensterrassen 13-15 på Kungsholmen i Stockholm erbjuder Idrottsskadecentrum naprapati, idrottsmedicin, personlig träning och sjukgymnastik.

Vi hjälper dig med utredning, diagnostik och behandling av rörelserelaterade skador. Bland dessa finns idrottsskador och skador som uppkommer vid inaktivitet.

Vi har ett nätverk med samarbetspartners för att kunna ge dig snabbare åtgärder och bättre tillgänglighet.

Bakgrunden till ISC

Efter att Soheil Pakandam avslutade sin elitidrottskarriär startade han Idrottsskadecentrum. Under sina år inom idrotten såg han att det saknades en enhet för motionärer och idrottare att vända sig till för att få ett personligt och professionellt mottagande.

På ISC kombineras lång erfarenhet och kompetens inom idrottsmedicin samt de senaste forskningsrönen för att kunna ge behandling av rörelserelaterade besvär på en ny nivå.

Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Informationen uppdaterades 16 oktober 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Lindhagensterrassen 13-15, Stockholm - Visa på karta

• Lördag - Söndag 07:00 - 20:00

Behandlingar hos Idrottsskadecentrum

• Naprapat

På Idrottsskadecentrum arbetar legitimerad naprapat Soheil Pakandam. Vid en behandling hos honom kan du få hjälp med besvär som lett till öm... Läs mer

• Idrottsmassage

Vad skiljer sig idrottsmassage från vanlig massage? En idrottsmassage är ofta mer kraftfull än en vanlig massage. Idrottsmassagen kombine... Läs mer

• Personlig tränare

Din kropp behöver fysisk styrka oavsett hur höga eller låga krav den ställs inför. Kroppen behöver även anpassas för att undvika, eller åtgä... Läs mer

• Funktionsanalys

Funktionsanalysen hjälper dig till ett skadefritt tränande På ISC kan du göra en funktionsanalys där vi går igenom din kropp för att uppt... Läs mer

• Rehabträning

Rehabträning är olika fysiska aktiviteter som görs vid skador och allvarligare besvär. Att lära sig att använda kroppen på rätt sätt under e... Läs mer

Soheil Pakandam

Leg. Naprapat och Verksamhetsansvarig

Karta - Lindhagensterrassen 13-15, Stockholm

• 10:22 - 23 jan, 2018 skrev:

Soheil är inte bara professionell och kunnig inom sitt område, utan också en superinspirerande person som peppat mig som tanig löpare att våga prova andra träningsformer. Lika kul varje gång att lyfta vikter, bygga muskler och fråga allt jag någonsin undrat om idrottsmedicin. Jag går alltid från ISC lite starkare och ännu mer taggad på skadefri träning!

• 11:06 - 17 jan, 2018 skrev:

Jag tycker att den hjälp jag fick efter nästan 1 år med blandad smärta var helt otrolig.

Hade konstaterat 8 månader efter skadetillfället att jag hade 3 ledband som nästan var av i höger fot samt en kraftig inflammation i en sena.

Hamnade hos er efter som jag bor i närheten och ville komma tillbaks till den nivå jag låg på vid skadan.

Det tog ca 2 månader med behandling och träning så var jag tillbaks på samma nivå och det var den uppbackningen som jag fick av alla inblandade som gjorde att min motivation hölls vid liv.

Hade jag inte blivit puschad så hade det definitivt tagit mycket längre tid. Att köra styrketräning med fria vikter i Olympiska rörelser var väl inte det som jag hade tänkt mig men insåg ganska snart att jäklar vad det hände grejer efteråt.

Har aldrig mått så bra efter all den träningshjälp som jag fick från er då.

• 10:00 - 15 jan, 2018 skrev:

Ni har varit otroligt hjälpsamma trots att mitt ryggbesvär blev avhjälpt med en operation. Jag följer fortfarande de råd jag fått från er i min rehabilitering efter operationen och känner mig mycket bättre. Stort tack för all hjälp.

• 15:00 - 12 jan, 2018 skrev:

Jag råkade ut för en halkolycka och bröt högra handleden. Det var en komplicerad fraktur och det opererades in en platta in i handleden.

Eftersom det snart visade sig att den allmänna sjukvårdens rehabilitering inte hjälpte mig och att jag kände att min handled förblev stel och med smärta,

tog jag kontakt med IdrottsSkadeCentrum.

Jag vill tacka Solheil och sjukgymnasten Julia för en otroligt kunnig och effektiv behandling. Från att inte kunna lyfta nåt med högra handen eller böja handleden kan jag nu bära tunga kassar och få tillbaka rörlighet och styrka. Helt otroligt! Tack vare IdrottsSkadeCentrum har jag fått tillgång till behandlingsmetoder som inte finns i den allmänna sjukvården.

Jag kan varmt rekommendera IdrottsSkadeCentrum för rehabilitering av brottskador

• 10:17 - 09 jan, 2018 skrev:

Jag kom till Idrottskadecentrum med rejäla bristningar i baksidan lår, klassisk fotbollsskada. På Idrottsskadecentrum fick jag inte bara hjälp med rehab. Jag fick hjälp med att bygga upp musklerna ordentligt genom övningar som jag sedan kan jobba vidare med själv. Jag har lärt mig massor om min kropp och hur jag ska träna.