Friskvårdsvägen 1, Stockholm

Fertilitetsutredning

Ingen remiss krävs.

Klimakteriebesvär

Hormonrubbningar

Välkommen till våra gynekologiska mottagningar i Stockholm. Vår verksamhet omfattar både mottagning och kirurgisk behandling. GynStockholm startade 1998 på S:t Görans sjukhus och är idag en av de största aktörerna i Norden.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm och därmed gäller vanlig patientavgift på 275 kr/besök samt frikort. Giltig legitimation skall uppvisas vid besöket.

Vi gör utredningar och behandlingar av bland annat:

• Gynekologisk mottagning

• Sjukdomar i livmoder och äggstockar

• Inkontinens

• Framfall (prolaps)

• Mensstörningar

• Smärttillstånd i underlivet

• Övergångsbesvär

• Preventivmedel

• Ultraljud

• Utredning och behandling av cellförändringar

Gynekologiska operationer

Utförs av våra gynekologer på vår operationsavdelning. Dagkirurgiska operationer innebär att du lämnar sjukhuset samma dag.

Varmt välkommen till GynStockholm Läkarvillan!

Informationen uppdaterades 13:50 - 6 feb, 2024

28 feb, 2024

Det vore bra om man kunde boka tid digitalt el via chatt, utan att behöva bli uppringd av sköterska. Långa väntetider. Trevligt bemötande av läkaren som också tog god tid på sig, men tyvärr inte riktigt så mycket lyhördhet inför mina behov som jag hade önskat, vilket resulterade i att jag efteråt kände mig bekymrad, orolig o frågande till hur jag skulle gå vidare.

20 feb, 2024

Superbra mottagning. Jättebra läkare. Jättebra på specialistultraljud. Rekommenderar dem, särskilt dr Malin Thorsell. Hon är fantastisk.

3 feb, 2024

Mycket bra mottagning som Inger förtroende

18 jan, 2024

Trevligt bemötande och lätt att få tid. Läkarna jag mött (2 st) har varit kunniga och tålmodiga med alla mina undringar.

20 dec, 2023

Läkaren skulle vävnadsprov. Jag fick ett kyligt/kallt mottagande och nästan direkt lägga mig i stolen. Läkaren hade ingen namnskylt på sig. Läkaren ställde några frågor om min medicinering samtidigt som hon undersökte mig och när jag svarade/berättade så var hon helt tyst och kommenterade inte svaren, det kändes konstigt. Proverna hon tog gjorde mycket ont men hon verkade inte bry sig. Jag började gråta på slutet och när jag kom upp ur stolen sa hon bara ”jaha då får vi vänta på svaret, hejdå”.

Fråga ställd 08:11 - 26 jul, 2021

Har fått reda på att mitt senaste prov på sköldkörteln visade något förhöjt . Jag blir bara sämre och sämre .tappar hår . Fruktansvärt trött . Ont i muskler och leder . Undrar om ni kan hjälpa mig . Min vc gör inget .

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Marie! Tack för din fråga. Tyvärr får vi inte hantera enskilda patientärenden via frågeformulär som denna. Följande alternativ: 1. Ring oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Vi använder oss av TeleQ, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. 2. Du kan också logga in på 1177 mina sidor. Lägg till gynstockholm (ett ord) som mottagning, och ansöka om kontakt via 1177. Du är då inloggad med någon form av bank-id och vi får då hantera ditt ärende som patient.

Fråga ställd 11:05 - 9 feb, 2020

Har vart i klimakteriet sen jag var 36 år är idag 43 år. Min gyn Magnus Stangenberg har nu slutat. Det jag behöver är nytt recept troligen på Angemin som hjälp mig mkt men är nu även sjukskriven pga depprition och äter även sertralin. Tänker kan detta hänga ihop. Vad finns för annan behandling mot klimakteriet?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Sandra! Tack för din fråga! Tyvärr får vi ej ge medicinska råd över frågeformulär via vården.se. Vi hoppas du kan ringa oss på 08-12075500, välj mottagning och tidsbokning. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Mvh GynStockholm/ Cevita Care AB

Fråga ställd 12:07 - 4 feb, 2020

Jag har tid för operation hos er om två dagar men har inte fått info om fasta och dusch inför operationen. Har mejlat men får inget svar. Nu försöker jag såhär.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Erika! Tack för din fråga! Oftast hanterar vi ej patientärenden över mejl. Ring oss på 08-12075500, välj S:t Görans och operation. Med vänlig hälsning GynStockholm/ Cevita care Ab

Fråga ställd 20:37 - 23 jan, 2020

Hej. Jag har PCOS och går hos en privatklinik i Södertälje i 7 månader. Jag har tagit letrozol dessa månader varav trippel dos i 2 månader utan några resultat på ägglossning alls. Jag tänkte höra vad ni tycker, om man kanske ska boka för en ”2nd opinion” hos er eller bara fortsätta kura på letrozol och hoppas på det bästa?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Miranda! Tack för din fråga! Tyvärr får vi ej ge medicinska råd över frågeformulär/mejl. Vi hoppas du kan ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Du får då en tid då en sköterska ringer upp och kan ge dig råd. Med vänlig hälsning Gynstockholm / Cevita care ab

Fråga ställd 13:13 - 15 jan, 2020

Jag skulle vilja komma till er och vill gärna ha en tid. Har blivit rekommenderad Hilde Löfqvist. Söker för besvär i samband med menopaus.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

God eftermiddag! Dr Löfqvist sitter på vår mottagning GynStockholm Stadshagsgården. Du når oss lättast via telefon, 08-12075500, välj tonvalet för Stadshagsgården. Vi ringer upp dig och hjälper dig att boka en tid. Alternativt kan du höra av dig via 1177.