Stenkullavägen 41, Stockholm - Visa på karta

• Enligt överenskommelse

Logo Clinique Esthétique

Om Clinique Esthétique

I en lugn anonym miljö med en alldeles fantastisk utsikt över Mälaren hittar du Clinique Esthétique.

Vi är specialister inom bröstförstoring, bröstförminskning, ögonlocksoperation, fettsugning och mycket mer. Här blir du personligt mottagen och tack vare mottagningen läge blir ett möte ytterst diskret.

Clinique Esthétique grundades 1986

Clinique Esthétique grundades 1986 i Stockholm av makarna Maj och Mats Malm, som blev godkända specialister i plastikkirurgi 1978 respektive 1981.

Nöjda kunder ger fler kunder

Ungefär åtta av tio patienter kommer till kliniken på rekommendation från andra patienter. Under åren har många plastikkirurgiska tekniker prövats inom specialiteten och ibland inte visat tillfredsställande resultat; därför används på denna klinik endast välbeprövade och skonsamma tekniker med låg komplikationsfrekvens.

Vi arbetar med såväl traditionell plastikkirurgisk teknik som med ex. laserteknik.

Konsultation innan bröstlyft, bröstförminskning, ögonlocksplastik, fettsugning av mage m.m

Under hela nybesökskonsultationen träffar du den läkare som sedan kommer att operera dig och som du kommer att träffa vid återbesök och slutkontroll.

Vid nybesökskonsultationen informeras patienten inte bara om operationens möjligheter utan också om begränsningar, risker, komplikationer och garantier. Patienten erhåller även utförlig skriftlig information.

Trygg och säker behandling innan, under & efter ingreppet

Vid övernattning på klinken ansvarar plastikkirurgisk nattsjuksköterska, med mångårig erfarenhet för säkerhet och omvårdnad.

Clinique Esthétique har utrustningsstandard som ett modernt landstingssjukhus. Exempelvis vad gäller kirurgiska instrument, narkosutrustning, patientövervakning under och efter narkos, hjärtdefibrilleringsapparat, operationsbord, ångautoklav med för och eftervakum för instrumentsterilisering.

Patienten har samma försäkringsskydd som på ett landstingssjukhus (och samma skyldigheter att följa föreskrifter och råd före och efter operationen).

Varmt välkommen till Clinique Esthétique!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Clinique Esthétique

Bröstförstoring hos Clinique Esthétique i Stockholm

39 000 kr

På Clinique Esthétique arbetar med olika implantattyper: Silikonimplantat Har använts vid bröstförstoring och andra bröstoperationer ...

Bröstlyft hos Clinique Esthétique i Stockholm

34 000 kr

Bröstlyft är ett vanligt ingrepp. Det utförs nästan alltid enligt LeJour. Detta innebär att det inte blir något fult ärr i fåran under bröst...

Fettsugning haka hos Clinique Esthétique i Stockholm

14 000 kr

Fettsugning kan för det mesta göras på alla personer under 40-45 års ålder. Äldre har för oelastisk hud för att den skulle dra ihop sig efte...

Fettsugning innerlår hos Clinique Esthétique i Stockholm

23 000 kr Små kuddar 16 000 kr

Fettsugning mage hos Clinique Esthétique i Stockholm

30 000 kr

Äldre har för oelastisk hud för att den skulle dra ihop sig efter ingreppet. På äldre så skärs överskottshud bort och ärren blir betydligt s...

Fettsugning ytterlår ("ridbyxlår") hos Clinique Esthétique i Stockholm

23 000 kr

Mats Malm

Docent och specialist i plastikkirurgi. Medlem i Svensk Plastikkirurgisk förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi (SFEP)

Karta - Stenkullavägen 41, Stockholm

Clinique Esthétique

22:46 - 11 feb, 2016 skrev:

Supertrevliga och proffsiga. Rekommenderas verkligen. :-)
//Linda

• Fråga ställd 22:24 24 okt 2018

Du har opererat mig för många år sedan. Vad skulle kosta bröslyf

Vv ring mig 25/10-18 12-17 Vänl Hälsn. Doc Malm

• Fråga ställd 21:00 18 sep 2018

Hej Mats, jag gjorde bröstförstoring 2008 tror jag. Var på mammografi idag o läkaren tipsade mig att byta ut till nya pga veckblidning. Dessa både känns o syns. Vart vänder jag mig?

Vv RING mig.Det blir enklast. Alla dgr 11-22 0705 824243 Vänl. Hälsn Mats Malm

• Fråga ställd 19:04 02 sep 2018

Vem kan Mats Malm rekommendera att göra ett ögonlockslyft ?
    Har gjort 2 lyckade operationer hos Maj & Mats Malm med jättefint resultat. Så undrar vem dom kan rekommendera då dom själva tyvärr slutat arbeta.

Clinique Esthétique svarar:

Vv ring mig, 0705 824243,vanligen alla dgr 12-22.Vänliga hälsningar Mats Malm .

• Fråga ställd 10:06 24 aug 2018

Hej
    Tänkte fettsugning magen och runt,vilka metoder ni använda,vad kostar konstellation ??

Clinique Esthétique svarar:

Jag har tyvärr slutat min plastikkirurgiska klinik

• Fråga ställd 17:06 30 nov 2017

Hej
    Jag gjorde bröstförstoring hos Mats Malm, Clinique Esthtique ar 2002. Nu har ena inplantatet (koksaltlösning) spruckit. Undrar om ni har rekomendation hos vem och hur kostnaden är för utbyte.

Knasigt att ringa " vården" Ring mig direkt 0705-824243 Mats malm vard 11-17