Family Dental Care

• Jouröppet:
  • Lördag - Söndag Dygnet runt

Logo Family Dental Care

Kungsholmen, Stockholm

Family Dental Care är verksamma i ljusa och mycket moderna lokaler vid Hornsbergs Strand på Kungsholmen.

Hos oss besitter personalen mångårig erfarenhet från både offentlig och privat tandvård.

Vi vill erbjuda våra patienter tandvård av högsta kvalitet i en modern och kundinriktad miljö. Vi värdesätter tillgänglighet, kompetens samt respekt för individen.

Vi erbjuder bland annat följande behandlingar:

• Fyllningar
  • Kronor och Broar
  • Implantat
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning
  • Osynlig tandställning (Invisalign)

Family Dental Care är en av de få tandläkarmottagningar i Stockholm och Sverige som erbjuder tandvård dygnet runt året om.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Family Dental Care

Alex

Alex

LEG. TANDLÄKARE, KLINIKCHEF
Alex Famili har en tandläkarexamen från Malmö Högskola. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och kombinerade tidigt denna verksamhet med akuttandvård. Han har de senaste fem åren fokuserat framförallt på kirurgi och protetik och arbetar idag även med kosmetisk tandvård.

Angelica

Angelica

LEG. TANDLÄKARE
Hos Angelica Kroonder (leg. tandläkare, Karolinska Institutet) känner du dig alltid trygg. Hon har god känsla för människor och tar emot sina patienter med stor omsorg. Hon arbetar lugnt och metodiskt och utför behandlingar av hög kvalitet. För Angelica är det viktigt med pedagogik för att patienten ska känna sig delaktig i behandlingen.

Alaleh

Alaleh

LEG. TANDLÄKARE
Alaleh Tarahomi är en erfaren och multilegitimerad tandläkare från Iran , Förenade Arabemiraten (Dubai) och Sverige. Hon fick svensk legitimation från Karolinska Institutet och började genast arbeta i Folktandvården Stockholm år 2012. Idag arbetar Alaleh som allmäntandläkare, nischad främst inom endodontik och protetik.

Lumin

Lumin

TANDSKÖTERSKA/ADMINISTRATIVT
Lumin arbetar som allt i allo på klinikerna. Hon hjälper till där hjälp behövs vad gäller tandläkarna, receptionen, leveranser eller annat administrativt. Målet i Lumins vardag är en fräsch och funktionell klinik med nöjda patienter som trivs och känner sig trygga hos oss.

Elin

Elin

OPERATIONSTANDSKÖTERSKA
Elin är vår tandsköterska som ser till att alla klinikens dagliga rutiner fungerar. Hon har en tandsköterskaexamen från folkuniversitetet i Uppsala och hennes motto för att få så nöjda patienter som möjligt är att alltid vara ödmjuk och ha patienten i centrum.

Rebecca

Rebecca

RECEPTIONIST
Rebecca ansvarar över receptionen.Hon är den första personen du välkomnas av på kliniken eller i telefon.Rebeccas mål är att varje patient ska få ett så bra första intryck som möjligt och hjälpa alla patienter på smidigast och snabbaste sett. Om du har några funderingar, tveka inte att fråga henne.

Karta - Franzéngatan 18, Kungsholmen

• 10:18 - 03 sep, 2018 skrev:

Professionell behandling, bästa möjliga tekniska utrustning, vänligt bemötande! Rekommenderas starkt

• 19:56 - 19 mar, 2018 skrev:

Kan bara å det varmaste rekommendera denna klinik !
    Har under 2017/18 genomfört har genomfört flera behandlingar och ska nu göra ett implantat men föregående sinuslyft (kirurgiskt ingreppp). Klinikchefen Alex Famili och all övrig personal månar om sina patienter och har vidsyn nog att kunna skämta om sig själva och sitt arbete utan att på något sätt förringa eller åsidosätta professionell behandling och bemötande. Jag kände kände mig genast trygg hos Family Dental då jag till hör den typen människa som slappnar av när folk har humor. Klinikens personal har hela tiden agerat mycket vänligt, tillmötesgående, lyssnat på mig när jag har undrat saker samt kommit med goda råd och hjälp när så har behövts. Fem stjärnor i min bok! / Jan

• 21:14 - 13 sep, 2017 skrev:

Jag kan bara rekommendera denna tandvårdsklinik. En räddare i nöden som ställde en första diagnos per telefon och sedan inom 3 timmar kunde ta emot mig akut på lördag kväll. Inkännande tandläkare som hanterade min rädsla bra, genom varsamt handlag och information under flera ingrepp som inte alls blev så traumatiskt som jag hade föreställt mig.

• 09:24 - 10 maj, 2017 skrev:

Så bra och vilken kunskap alla har. Trevligt bemötande. Även för alla som är tandläkar rädda Så bra ❤ Rekommenderar dom varmt

• 19:37 - 10 okt, 2014 skrev:

tack martin på family dental care för snabb hjälp.ringde klockan 16 fredag em 18,30 var min ömmande visdomstand ute.så nu vet jag vart jag går i fortsättningen/micke

• 18:43 - 06 maj, 2014

• Fråga ställd 02:30 15 maj 2018

Hej, som klockslaget visar så är den halv tre på morgonen, jag har en otrolig smärta i min högra kindtand, och kan inte sova pga detta, fimns det möjlighet att kunna komma in vid dessa tider?

Hej Kevin.
    Hör av dig till kliniken på 08-305035 så försöker vi hitta en så snabb tid som möjligt till dig.
    Hälsningar,
    Family Dental Care

• Fråga ställd 20:02 26 apr 2018

Kan man delbetala sin tandläkarkostnad hos er? Gäller högkostnadsskydd?

Hej Linda,
    Vi samarbetar med Wasa Kredit när det gäller delbetalningar, det gäller då att man inte har några betalningsanmärkningar och har en fast inkomst. Vi är kopplade till försäkringskassan så högkostnadsskydd gäller för de flesta behandlingar.

• Fråga ställd 01:36 27 jan 2018

Har en fruktansvärd tandvärk i sexan på vänster sida, när har ni första lediga tid?

Hej Anders!
    Vi har tider under morgondagen, ring gärna oss så fort du läser det här. Du når oss på 08-50 08 08 50

• Fråga ställd 00:13 26 aug 2017

Hej
    Jag är väldigt svullen på yttersidan av en kindtand. Inte på insidan. Det dunkar och tror att det finns var innanför. Det är väldigt spänt och rött. Vad ska jag göra?

Hej Märit,
    Vi rekommenderar att du bokar en tid hos oss, så kan vi undersöka vad problemet kan vara.
    Ring gärna oss på 08-50 08 08 50 för att boka tid.

• Fråga ställd 15:17 16 apr 2015

Hej, bet av en tand igår och är fullt uppbokad dagtid. Har ni möjligen en tid efter 17 idag? Tanden är vass och skadar min tunga, vilket är ganska obehagligt.

Family Dental Care svarar:

Absolut. Ring till kliniken för att boka tiden. Välkommen. Tiitta gärna igenom hemsidan först med prisinformation.