Family Dental Care

Franzéngatan 18, Kungsholmen - Visa på karta

• Jouröppet dygnet runt året om
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Logo Family Dental Care

Kungsholmen, Stockholm

Family Dental Care är verksamma i ljusa och mycket moderna lokaler vid Hornsbergs Strand på Kungsholmen.

Hos oss besitter personalen mångårig erfarenhet från både offentlig och privat tandvård. Teamet består av fyra legitimerade tandläkare, en legitimerad tandhygienist samt tandsköterskor.

Vi vill erbjuda våra patienter tandvård av högsta kvalitet i en modern och kundinriktad miljö. Vi värdesätter tillgänglighet, kompetens samt respekt för individen.

Vi erbjuder bland annat följande behandlingar:

• Osynlig tandställning (Invisalign)
  • Fyllningar
  • Implantat
  • Kronor och Broar
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning

Family Dental Care är den enda tandläkarmottagningen i Stockholm och Sverige som erbjuder tandvård dygnet runt året om.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 04 oktober 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Family Dental Care

• Kronor

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandimplantat

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet,... Läs mer

• Tandreglering

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt med tandreglering. Oftast är det barn och u... Läs mer

• Akuttandvård

Om du drabbas av akuta tandbesvär är du välkommen att kontakta oss. Vi har jouröppet dygnet runt! När du kommer akut får du alltid et... Läs mer

• Jourtandläkare - dygnet runt

Alex Famili

D.D.S, Leg. Tandläkare, Klinikchef

Alex Famili har en tandläkarexamen från Malmö Högskola. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och kombinerade tidigt denna verksamhet med akuttandvård. Han har de senaste fem åren fokuserat framförallt på kirurgi och protetik och arbetar idag även med kosmetisk tandvård.

Anna Malm

Leg. Tandhygienist

Anna Malm har en tandhygienistexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Hon följde sina föräldrars fotspår och påbörjade sin karriär tidigt inom privata sektorn som tandsköterska. Med moderna instrument bibehåller hon tändernas integritet samtidigt som det blir betydligt renare än vid konventionell rengöring.

Maria Doverfall

D.D.S, Leg. Tandläkare

Maria Doverfall har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet. Hon har en gedigen erfarenhet på mer än 20 år från både den privata sektorn och Folktandvården.

Maria Doverfall har förutom lång erfarenhet av allmäntandvård god erfarenhet och hantering av tandvårdsrädda vuxna.

Martin Lüppert

D.D.S, Leg. Tandläkare

Martin Lüppert har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården i Stockholm som allmäntandläkare och har lång erfarenhet av akuttandvård från tre av dom största akutklinikerna i Stockholm.

Sara Famili

D.D.S, Leg. Tandläkare

Sara Famili har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Hon påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och är sedan flera år tillbaka delägare på en annan privat tandvårdsklinik i Stockholm.

Sara Famili har förutom lång erfarenhet av allmäntandvård god erfarenhet och hantering av tandvårdsrädda vuxna och barn.

Karta - Franzéngatan 18, Kungsholmen

• 19:56 - 19 mar, 2018 skrev:

Kan bara å det varmaste rekommendera denna klinik !
    Har under 2017/18 genomfört har genomfört flera behandlingar och ska nu göra ett implantat men föregående sinuslyft (kirurgiskt ingreppp). Klinikchefen Alex Famili och all övrig personal månar om sina patienter och har vidsyn nog att kunna skämta om sig själva och sitt arbete utan att på något sätt förringa eller åsidosätta professionell behandling och bemötande. Jag kände kände mig genast trygg hos Family Dental då jag till hör den typen människa som slappnar av när folk har humor. Klinikens personal har hela tiden agerat mycket vänligt, tillmötesgående, lyssnat på mig när jag har undrat saker samt kommit med goda råd och hjälp när så har behövts. Fem stjärnor i min bok! / Jan

• 21:14 - 13 sep, 2017 skrev:

Jag kan bara rekommendera denna tandvårdsklinik. En räddare i nöden som ställde en första diagnos per telefon och sedan inom 3 timmar kunde ta emot mig akut på lördag kväll. Inkännande tandläkare som hanterade min rädsla bra, genom varsamt handlag och information under flera ingrepp som inte alls blev så traumatiskt som jag hade föreställt mig.

• 09:24 - 10 maj, 2017 skrev:

Så bra och vilken kunskap alla har. Trevligt bemötande. Även för alla som är tandläkar rädda Så bra ❤ Rekommenderar dom varmt

• 19:37 - 10 okt, 2014 skrev:

tack martin på family dental care för snabb hjälp.ringde klockan 16 fredag em 18,30 var min ömmande visdomstand ute.så nu vet jag vart jag går i fortsättningen/micke

• 18:43 - 06 maj, 2014

• Fråga ställd 02:30 15 maj 2018

Hej, som klockslaget visar så är den halv tre på morgonen, jag har en otrolig smärta i min högra kindtand, och kan inte sova pga detta, fimns det möjlighet att kunna komma in vid dessa tider?

Hej Kevin.
    Hör av dig till kliniken på 08-305035 så försöker vi hitta en så snabb tid som möjligt till dig.
    Hälsningar,
    Family Dental Care

• Fråga ställd 20:02 26 apr 2018

Kan man delbetala sin tandläkarkostnad hos er? Gäller högkostnadsskydd?

Hej Linda,
    Vi samarbetar med Wasa Kredit när det gäller delbetalningar, det gäller då att man inte har några betalningsanmärkningar och har en fast inkomst. Vi är kopplade till försäkringskassan så högkostnadsskydd gäller för de flesta behandlingar.

• Fråga ställd 01:36 27 jan 2018

Har en fruktansvärd tandvärk i sexan på vänster sida, när har ni första lediga tid?

Hej Anders!
    Vi har tider under morgondagen, ring gärna oss så fort du läser det här. Du når oss på 08-50 08 08 50

• Fråga ställd 00:13 26 aug 2017

Hej
    Jag är väldigt svullen på yttersidan av en kindtand. Inte på insidan. Det dunkar och tror att det finns var innanför. Det är väldigt spänt och rött. Vad ska jag göra?

Hej Märit,
    Vi rekommenderar att du bokar en tid hos oss, så kan vi undersöka vad problemet kan vara.
    Ring gärna oss på 08-50 08 08 50 för att boka tid.

• Fråga ställd 15:17 16 apr 2015

Hej, bet av en tand igår och är fullt uppbokad dagtid. Har ni möjligen en tid efter 17 idag? Tanden är vass och skadar min tunga, vilket är ganska obehagligt.

Family Dental Care svarar:

Absolut. Ring till kliniken för att boka tiden. Välkommen. Tiitta gärna igenom hemsidan först med prisinformation.