Family Dental Care

Kungsholmen, Stockholm

Family Dental Care är verksamma i ljusa och mycket moderna lokaler vid Hornsbergs Strand på Kungsholmen.

Hos oss besitter personalen mångårig erfarenhet från både offentlig och privat tandvård. Teamet består av fyra legitimerade tandläkare, en legitimerad tandhygienist samt tandsköterskor.

Vi vill erbjuda våra patienter tandvård av högsta kvalitet i en modern och kundinriktad miljö. Vi värdesätter tillgänglighet, kompetens samt respekt för individen.

Vi erbjuder bland annat följande behandlingar:

• Osynlig tandställning (Invisalign)
  • Fyllningar
  • Implantat
  • Kronor och Broar
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning

Family Dental Care är den enda tandläkarmottagningen i Stockholm och Sverige som erbjuder tandvård dygnet runt året om.

Välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 05 juli 2016 av Vården.se

08-50 08 08 50
Visa telefonnummer

Franzéngatan 18, Kungsholmen - visa på karta

• Jouröppet dygnet runt året om
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Behandlingar hos Family Dental Care

• Kronor

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandimplantat

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet,... Läs mer

• Tandreglering

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt med tandreglering. Oftast är det barn och u... Läs mer

• Akuttandvård

Om du drabbas av akuta tandbesvär är du välkommen att kontakta oss. Vi har jouröppet dygnet runt! När du kommer akut får du alltid et... Läs mer

• Jourtandläkare - dygnet runt

• Alex Famili

D.D.S, Leg. Tandläkare, Klinikchef

Alex Famili har en tandläkarexamen från Malmö Högskola. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och kombinerade tidigt denna verksamhet med akuttandvård. Han har de senaste fem åren fokuserat framförallt på kirurgi och protetik och arbetar idag även med kosmetisk tandvård.

• Anna Malm

Leg. Tandhygienist

Anna Malm har en tandhygienistexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Hon följde sina föräldrars fotspår och påbörjade sin karriär tidigt inom privata sektorn som tandsköterska. Med moderna instrument bibehåller hon tändernas integritet samtidigt som det blir betydligt renare än vid konventionell rengöring.

• Maria Doverfall

D.D.S, Leg. Tandläkare

Maria Doverfall har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet. Hon har en gedigen erfarenhet på mer än 20 år från både den privata sektorn och Folktandvården.

Maria Doverfall har förutom lång erfarenhet av allmäntandvård god erfarenhet och hantering av tandvårdsrädda vuxna.

• Martin Lüppert

D.D.S, Leg. Tandläkare

Martin Lüppert har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Han påbörjade sin karriär på Folktandvården i Stockholm som allmäntandläkare och har lång erfarenhet av akuttandvård från tre av dom största akutklinikerna i Stockholm.

• Sara Famili

D.D.S, Leg. Tandläkare

Sara Famili har en tandläkarexamen från Karolinska Institutet i Stockholm. Hon påbörjade sin karriär på Folktandvården som allmäntandläkare och är sedan flera år tillbaka delägare på en annan privat tandvårdsklinik i Stockholm.

Sara Famili har förutom lång erfarenhet av allmäntandvård god erfarenhet och hantering av tandvårdsrädda vuxna och barn.

Vägbeskrivning

Buss: Buss 56 mot Hornsberg från Centralen, avstigning Eyvind Johnssons gata.

T-bana: Blåa linjen mot Akalla eller Hjulsta, avstigning Stadshagen. Uppgång: Hornsberg, Mariedalsvägen. Vänster vid tunnelbaneuppgången, gå förbi Lantmännen och ta därefter höger vid Hava Java caféet ned mot SATS.
Slutligen vänster in på Franzéngatan, gå förbi bron så hittar du oss på höger sida mittemot Hilti-butiken.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 09:24 - 10 maj, 2017 skrev:

Så bra och vilken kunskap alla har. Trevligt bemötande. Även för alla som är tandläkar rädda Så bra ❤ Rekommenderar dom varmt

• 19:37 - 10 okt, 2014 skrev:

tack martin på family dental care för snabb hjälp.ringde klockan 16 fredag em 18,30 var min ömmande visdomstand ute.så nu vet jag vart jag går i fortsättningen/micke

• 18:43 - 06 maj, 2014

• Fråga ställd 15:17 16 apr 2015

Hej, bet av en tand igår och är fullt uppbokad dagtid. Har ni möjligen en tid efter 17 idag? Tanden är vass och skadar min tunga, vilket är ganska obehagligt.

Family Dental Care svarar:

Absolut. Ring till kliniken för att boka tiden. Välkommen. Tiitta gärna igenom hemsidan först med prisinformation.

• Fråga ställd 00:26 25 okt 2014

Hejsan nästan mitt i natten! Jag har fått akut ont i en bakre tand (kanske visdomstanden) och undrar vad det kan kosta att komma att dra ut den hos er. Inte i natt då, men kanske imorgon om ni kan? Med bedövning givetvis.

Family Dental Care svarar:

hej. kostnaden är mkt varierande. Allt ifrån 1500k3500kr. Beror på om det blir operation eller inte.

• Sabbatsbergs Ögonlaser Väldigt nöjd med min ögonbehandling, hade närsynthet på -3 ca och det korrigerades perfekt. Nu är det ett år sedan och jag är väldigt nöjd. ... - Madeleine Salo
    • Tandläkarteamet Göta Lejon Har gått till tandläkare Viveca Östlihn i många år och är jätte nöjd,jag rekommenderar varmt denna Tandläkare. Man får alltid ett bra och va... - Stefan J
    • Vällingby Tandvårdscenter AB Alltid vänligt bemötande och alltid mycket skickligt arbete. - Lillemor Barklund
    • Solna Husläkarmottagning i Frösunda Dr.Edward är bästa läkaren kunnig personligt bemötade bara roligt att träffa honom. Monica Fong. - Monica Fong
    • Salemtandläkarna Annicka Wadelius Alltid trevligt bemötande och aldrig något krångel. Försöker alltid lösa även de akuta problem som kan uppstå på smidigt sätt. - Reiny Strömstedt