Rålambsvägen 10, Stockholm - Visa på karta

• Psykoterapi för att bli av med Din tandvårdsrädsla
  • Tandimplantat under narkos
  • Amalgamsanering under narkos
  • Smärtfri behandling
  • Lugn miljö utan stress och jäkt
  • Skriftligt behandlings- och kostnadsförslag

Sveriges största mottagning för Narkos och behandling av tandvårdsrädda patienter

Vi erbjuder det mest kompletta utbudet av behandlingsmetoder vid tandvårdsrädsla som står att få i landet. Unna Dig att sova hos tandläkaren omhändertagen av personal med omfattande erfarenhet och utbildning i psykologisk omvårdnad.

Vi har mer än 20 års erfarenhet av narkostandvård!

Narkoskliniken ligger i ett modernt hus på Kungsholmen och är lättillgänglig med mycket goda kommunikationer. Mottagningen är helt handikappanpassad och med stora hissar utan trösklar. Mottagningen bedriver ett aktivt miljö- och kvalitetssäkringsarbete och källsorterar.

Vidareutveckling av mottagningen pågår konstant liksom fortbildning av personalen. Uppföljningar som görs har visat att patienterna är extremt nöjda med den behandling och det bemötande de fått på mottagningen!

Flera tidningsartiklar har skrivits om patienter som säger samma sak vilket ju är väldigt roligt och stimulerande för oss som arbetar här.

Priserna ligger i nivå med Folktandvårdens specialistpriser.

Informationen uppdaterades 10 mars 2014 av Vården.se

Behandlingar hos Narkoskliniken

Narkosbehandling vid tandvårdsrädsla hos Narkoskliniken i Stockholm

Hälften av alla vuxna uppger att de känner obehag inför tandläkarbesök, cirka 5% har så stark rädsla att de inte söker hjälp annat än akut. Det svåraste steget för en person som är tandvårdsrädd är många gånger att ta kontakt med en tandläkare. Vi erbjuder dig hjälp för att övervinna Din rädsla.

Narkos – om Du känner stort obehag

Narkos erbjuder vi i första hand till Dig som av olika anledningar känner stort obehag inför tandbehandling, men även till Dig för vilken tiden är dyrbar och som sällan har möjlighet att besöka en tandläkare. Narkos är dessutom den mest idealiska behandlingsformen vid amalgamsanering.

All tandvård på bara ett enda besök
Den narkos som utförs hos oss är av samma typ som den som ges på alla sjukhus vid vanliga operationer. Våra narkoser utförs alltid av våra narkosläkare vilka är specialister i anestesi och har stor erfarenhet av att söva både vuxna och barn med tandvårdsrädsla.

Du är i mycket goda händer och lämnas aldrig ensam utan övervakning då Du är här.

Vid narkos hos oss är Du sövd till ett djup där Du inte kan känna någon smärta och där behandlingen inte ofrivilligt kan väcka Dig. Under narkosen kan vi utföra alla typer av behandlingar, även mycket omfattande, och t ex ta bort tandsten, laga ”hål”, byta fyllningar, rotfylla, ta bort visdomständer, göra kronor broar och bryggor av alla sorter, proteser, tandimplantat, o s v.

Hos Narkoskliniken söver vi alltid bara med säkrade luftvägar. På marknaden förekommer också enklare former av sövning utan säkrade luftvägar, sådan utförs inte hos oss. Narkos hos oss innebär ett dokumenterat mycket säkert omhändertagande.

Lustgas vid tandvårdsrädsla hos Narkoskliniken i Stockholm

För Dig som upplever tandvården som obehaglig och vill ”försvinna bort” under tandbehandlingen, men som inte tycker att du behöver/vill ha narkos, kan lustgas vara ett bra alternativ.

Lustgasen är också ett bra ”skyddsnät” vid”vanlig” tandvård eller terapitandvård som man kan ta till om det skulle behövas vid extra besvärliga behandlingsmoment.

Lustgas är rogivande, ångestdämpande och minskar kväljningskänslor

Tandbehandlingen utförs samtidigt som Du andas lustgas genom en näsmask. Lustgasen har flera positiva effekter och är lugnande/rogivande, ångestdämpande, smärtlindrande, avslappnande, minskar eventuella kväljningskänslor samt gör att Du tappar uppfattningen om tiden. Efter behandlingen är Du snabbt återställd.

Psykoterapi vid tandvårdsrädsla hos Narkoskliniken i Stockholm

På Narkoskliniken samarbetar legitimerade tandläkare och psykolog/psykoterapeut för att tillsammans med Dig arbeta bort Din tandvårdsrädsla....

Maxkostnad 1.100 kronor

Behandlingen kan i många fall finansieras av landstinget, vilket innebär att samma ekonomiska regler gäller som i den öppna hälso- och sjukvården. Behandlingen måste förhandsprövas hos landstinget vilket sker efter det första besöket hos Narkoskliniken. Efter godkänd prövning betalar du maximalt 1.100:-/år i patientavgift.

Minska Din rädsla

Behandlingen består av upp till åtta besök hos terapeuten och några besök hos tandläkaren. Behandlingen syftar till att minska Din rädsla och att ge Dig en nystart för tandvård med nya positiva upplevelser från lyckade tandbehandlingar.

Tandvården inleds på ett mycket varsamt vis där Du är med och styr takten.

Varsam allmäntandvård hos Narkoskliniken i Stockholm

Söker Du en ny Tandläkare? Du som söker efter en allmäntandläkare som har stor erfarenhet av att arbeta med tandvårdsrädda personer ”vake...

Söker Du en ny Tandläkare?

Du som söker efter en allmäntandläkare som har stor erfarenhet av att arbeta med tandvårdsrädda personer ”vaket” – även utan hjälp av narkos eller lustgas – är alltid välkommen till oss på Narkoskliniken.

Om Du har behov av en ny ”egen” tandläkare som Du kan trivas med och som har stor erfarenhet av behandling av tandvårdsrädda patienter, har Du möjlighet att få gå här hos någon av oss som revisionspatient.

Varsam tandvård i Din egen takt

Vi erbjuder Dig då en varsam tandvård anpassad efter just dina behov och i Din egen takt – vaket eller ibland med hjälp av hypnos eller någon lugnande medicin. Vi behandlar Dig i en lugn miljö utan stress eller jäkt. För att Dina känslor alltid skall få plats tar vi oss extra mycket tid.

Datorstyrd bedövning

Vi har även stor erfarenhet av patienter där det tidigare varit svårt att få bedövningen att ”ta” tillfredställande. Vi kan här arbeta med andra bedövningstekniker än vad Du kanske är van vid, till exempel datorstyrd bedövning som är mer effektiv och mildare vid själva bedövningstillfället.

Laserbehandling vid tandvårdsrädsla hos Narkoskliniken i Stockholm

På Narkoskliniken används laser i stället för den konventionella borren i vissa fall. Som patient slipper Du borrljud och vibrationer och laserns bedövande effekt på tanden gör det många gånger överflödigt med bedövning.

Hur fungerar lasern?

Laser gör tandytan bakteriefri vilket bland annat leder till mindre besvär med isningar i nygjorda fyllningar. Lasern används även för att avlägsna bakterier i samband med rotfyllningar och för att behandla tänder som drabbats av tandlossning.

Estetisk tandvård hos Narkoskliniken i Stockholm

Vi som arbetar på Narkoskliniken arbetar alltid med Ditt bästa för ögonen såväl när det gäller kvalitet som funktion och Ditt utseende. V...

Vi har alla utbildning i estetisk och kosmetisk tandvård och kan hjälpa Dig att försköna Ditt leende både vad gäller form och färg på tänderna, symmetri och ideala proportioner.

Vad innebär estetisk tandvård?

Du kan få hjälp med allt från att på ett professionellt sätt bleka missfärgade tänder till att korrigera glesa tandrader, justera smala eller sneda tänder eller att reparera tandborstningsskador. Givetvis kan vi också ersätta eller reparera trasiga tandkronor.

Porslinsfasader - Amalgamsanering

Hos oss kan Du få defekter åtgärdade med moderna kompositmaterial, skalfasader av tunnaste porslin eller Dina amalgamfyllningar utbytta mot porslins- eller kompositfyllningar. Vi kan utföra behandlingarna under Narkos eller Lustgas om Du skulle vilja ha detta.

Vi står alltid till tjänst med råd och hjälp när Du behöver!

Tandhygienist hos Narkoskliniken i Stockholm

Narkoskliniken erbjuder Dig hjälp av en erfaren tandhygienist som kan hjälpa Dig förebyggande för att Du skall få behålla Dina tänder. Tandhygienisten kan även ta bort Dina missfärgningar, bleka Dina tänder och mycket mer.

Preventiv tandvård

Tandhygienisten arbetar framför allt preventivt, alltså med förebyggande munhälsa så Du inte skall få några nya besvär med tänderna och/eller tandköttet.

Tandblekning hos Narkoskliniken i Stockholm

Ökad ålder och vissa typer av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som utförs av våra tandläkare och av vår tandhygienist.

Metoden går ut på att använda en blekande gel som får vara i kontakt med tänderna några timmar.

När Du provat ut en blekskena hos tandläkaren eller tandhygienisten kan Du även utföra blekningen själv hemma.

Tandimplantat hos Narkoskliniken i Stockholm

Om Du förlorat en eller flera tänder kan denna/dessa ofta ersättas med tandimplantat. Resultatet blir starka tänder som sitter fast och som känns som om de vore dina egna. Du kan både tugga och skratta igen.

Tidsåtgången och antalet moment varierar stort beroende på vad som skall ersättas, administrativ tid hos Försäkringskassan, m.m. Svar på vad som gäller just för Dig kan ges i samband med undersökningen.

Narkos för alla behandlingsmomenten

Narkoskliniken kan erbjuda Dig narkos med säkrade luftvägar för alla behandlingsmomenten, bra för till exempel Dig som annars har stora problem med kväljningar.

Givetvis kan behandlingen också göras på vanligt sätt utan narkos eller med narkos bara för något enstaka moment.

Karta - Rålambsvägen 10, Stockholm

• 14:34 - 12 mar, 2018 skrev:

Mycket bra . Tyvärr så går min tandläkare i pension till sommaren så jag hoppas att det kommer en lika bra Tandläkare .😀👍

• 22:42 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle känna mig trygg och lugn hos tandläkaren. MEN det kan jag numera, tack vare besök hos Sigrid Schumann. Hon var verkligen lugn och väldigt saklig vid mitt första besök. Vanligtvis så innebär tandläkarbesök PANIK men den känslan verkar ha försvunnit i och med Sigrid otroligt professionella omhändertagandet om mig.

• 10:07 - 09 aug, 2017 skrev:

Drog ut 2 tänder hos Joakim Skott i min överkäke.
    Det gick bra för mig.
    Båda mina tänder läkte ihop fint.
    Hade inga problem efteråt.

• 12:23 - 30 jun, 2017

• 19:40 - 29 mar, 2017

• 11:09 - 22 mar, 2017

• 19:50 - 22 feb, 2017 skrev:

Jag va hos Narkoskliniken den 16/2. Var nersövd å min tandl gjorde ett underbart jobb. Min tandl har fått mej att sluta röka å har inte rökt en enda cigarett sen den 16 JIPPI. Jag verkligen älskar henne å alla andra tandl å sköterskor där. Dom e så omtänksamma å verkligen tar hand om sina patienter. Jag e så glad att jag funnit dom. DOM E BARA BÄST. Tack ni underbara tandläkare å tandsköterskor för väl utfört arbete. Inget e bättre än Narkoskliniken. Veronica Lind 👍💖🌷

• 08:29 - 15 dec, 2016 skrev:

Narkoskliniken är tandläkarkliniken dit jag vågar gå själv, utan sällskap, för jag har från första stunden känt mig trygg och lugn hos Joakim. Mycket proffsigt vad gäller mottagande, behandlingar, utrustning och miljön. Rekommenderar verkligen till alla, eftersom det är en investering i hälsan att ha friska tänder!

• 00:14 - 22 jul, 2016 skrev:

Jag är nog den som har mest tandvårdsrädsla av alla på denna planet. Iallafall trodde jag det, och att det va något ovanligt. Orsakerna kan vara många till detta. Tidigare dålig behandling, illa bemötande eller klumpighet. Och en av dem främsta orsakerna, ingen kunskap eller förståelse.

Narkoskliniken samt främst Joakim Skott och hans team är mycket proffesionella och har hjälpt mig oerhört mycket. Känner alldrig någon oro inför ett besök hos dem. Och varje besök blir bättre varje gång i min process att komma över rädslan och obehagskänslan. Från mig får kliniken en topp rekommendation.

• 10:00 - 02 maj, 2016 skrev:

Efter 19 års uppehåll från tandvården fick jag träffa Sigrid och hennes sköterska. Ett fantastiskt bemötande och en varsam undersökning gjorde att jag kände mig trygg och lugn. Från och med nu kommer jag alltid att boka Narkoskliniken.

• 14:12 - 03 okt, 2015 skrev:

Alltid ett respektfullt och vänligt bemötande på Narkoskliniken.
    Känns att Joakim tar mej på allvar och bryr sig på riktigt.
    Numera sover jag gott även natten innan tandläkarbesöket, i trygg förvissning om att jag kommer att få möta tandläkare Joakim och hans tandsköterska Kerstin.

• 15:05 - 23 sep, 2015 skrev:

Hej!
    Jag kan verkligen rekommendera Narkoskliniken och speciellt tandläkare Sigrid Schumann och tandsköterska Susanne. Professionellt och varmt mottagande!!

• Fråga ställd 15:21 02 maj 2018

Min tandl har slutat! Så nu behöver jag komma till en tandl hos er, där jag fick min protes i överkäken för ca 7 år sedan! Nu behöver den justeras! Meningen var att jag skulle göra implantat då! Men det uppstod komplikationer för den behandl!
    Eftersom jag är tandv rädd så skulle jag önska komma till ngn av era förstående tandläkare!
    Tack på förhand!

Hej

Du är så välkommen!
    Om vi får ditt telefonnummer så kan jag be en av våra sköterskor ringa dig.
    Om du helre vill ringa och beställa tid går det bra på telefon 08 737 00 75

• Fråga ställd 22:24 01 okt 2017

Om man behandlas och drar ut dom tänder man har för att få ha en protes ca 4 månader då käkarna läkts innan man kan få implantaten in op sjukskriver ni personligen mig efter det första ingreppet?

Hej Margareta

Man brukar vara sjukskriven en eller två veckor efter ett sådant ingrepp.
    Jag tror inte att försäkringskassan godkänner längre sjukskrivningar.
    Vi gör naturligtvis allt för att hjälpa dig med sådant på basta sätt.

• Fråga ställd 06:11 18 jul 2017

Behöver man en remis för att få komma!

Hej Angelica.
    Du behöver ingen remiss. Skicka ett mail på info@narkoskliniken.se så kontaktar vi dig så snart som vi är tillbaka efter sommarsemestern.

• Fråga ställd 06:32 06 jan 2017

Vad kostar det att under narkos dra ut gamla tänder och få proteser i över o underkäke?

Hej Ingrid
    Det är alltid svårt att ge ett kostnadsförslag innan man gjort en undersökning!
    Det är många faktorer som påverkar priset bland annat hur många tänder som du har kvar i munnen nu. Många gånger blir kostnaden runt 30.000:- för ett sådant ingrepp. Om vi får träffa dig och göra en liten undersökning ( egentligen titta på tänderna med en spegel och ta en röntgenbild) så kan du få ett exakt kostnadsförslag. Om vi får ditt telefonnummer så kan jag be en av våra sköterskor ringa dig på måndag /Joakim

• Fråga ställd 20:28 12 okt 2016

Hej va kostar det att fylla två tänder med narkos samt en undersökning

Hej
    Det är alltid svårt att ge kostnadsförslag utan att först ha gjort en undersökning.
    Att göra en undersökning inför narkos och få ett behandlingsförslag/kostnadsförslag kostar 1500:-. Två ordinära fyllningar under narkos skulle nog kosta strax under 10.000:- /Joakim