Folktandvården Fridhemsplan, Kungsholmen

Klinikens öppettider i sommar:

27 juni - 14 augusti
Måndag-torsdag: 7:30-17:00
Fredag: 7:30-15:00

Våra telefontider är från 15 minuter efter att kliniken öppnat till 15 minuter före stängning.

Glad sommar!

Vi välkomnar barn, ungdomar och vuxna och kan hjälpa dig med allt som rör tänder och munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos oss kan du få både förebyggande och akut tandvård.

Vi erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och implantatbehandling samt hjälp till dig som är tandvårdsrädd. Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du även få Frisktandvård, tandvård till ett fast pris.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister. Folktandvården finns inom alla specialistområden och du får tandvård anpassad efter just dina behov.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på Fleminggatan 48 (intill Västermalmsgallerian), tel. 08-123 156 80. Du kan också ringa Sjukvårdsrådgivningen, tel. 1177.

Lista ditt barn

Telefon 08 - 123 176 50
S:t Eriksgatan 47, - visa på karta

Allmäntandvård, Tandläkare

Vägbeskrivning

Buss: 1, 3, 4, 49 och 77 - hållplats Fleminggatan eller S:t Eriksgatan.
T-bana: Grön eller blå linje station Fridhemsplan - uppgång Fleminggatan / S:t Eriksgatan

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Tandläkare Stockholm

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola