Kungsör ungdomsmottagning
mental health

Kungsör ungdomsmottagning

, Västerås

Munkgatan 20 B, Västerås, 72212

Mottagningen är öppen för dig mellan 13 år och upp till den dagen du fyller 23 år. På Ungdomsmottagningen kan du få hjälp med många olika saker. Det här är några exempel på sånt mottagningen kan hjälpa dig med. Frågor om kroppen, sex eller preventivmedel. Om du mår dåligt eller behöver någon att prata med. Test för könssjukdomar eller gravtest. Du kan också hämta gratis kondomer hos oss. Alla som jobbar på mottagningen har tystnadsplikt. Verksamhetschef Marina Gääw marina.gaaw@regionvastmanland.se
UM Kungsör har för tillfället ingen lokal i Kungör. Patienter hänvisas till våra övriga ungdomsmottagningar i länet, tex Köping, Hallstahammar och Västerås. Gemensamt telefonnr till länets barnmorskor: 021-176230. Ring kurator: Kristin telefonnummer - 073-6995134 Boka direkt-Kurator Köping Vi erbjuder även digitala samtal. Om du behöver tolk meddelar du oss det i förväg så bokar vi in en tolk till besöket. För att boka tid hos barnmorska ring 021-17 62 30. Besöken sker i Köping. Om du önskar boka tid med kurator på Ungdomsmottagningen i Köping så går det bra att boka via Boka direkt Boka tid hos kurator i Köping via bokningssystemet bokadirekt.se eller ring 0221-255 52.

Informationen uppdaterades 13:26 - 4 okt, 2023

Ungdomsmottagning