Specialisttandvård Bettfysiologi

Om Specialisttandvård Bettfysiologi

Vi hjälper patienter med svåra ansiktssmärtor, spänningshuvudvärk, käkledsproblem och bettfel. Vi arbetar ofta med rörelseträning och bettskena. Vi ger även smärtlindring med sensorisk stimulering, exempelvis akupunktur.

Kanikens specialistcentrum tar emot patienter efter remiss. Förutom behandling arbetar vi med forskning och utveckling inom bland annat laser, telemedicin och utbildning av nya specialister. Vi arbetar över gränserna inom folktandvården, vilket ger dig som patient tillgång till en stor erfarenhet och kompetens och en smidig övergång mellan allmän-, och specialisttandvård.

På många av Folktandvårdens kliniker finns tandvårdspersonal som talar ett eller flera språk. Vi kan utan kostnad boka tolk för språk, till dig som är döv, dövblind, vuxendöv och hörselskadad. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Tf verksamhetschef: Claes Svensson

Arbetsledare: Carina Forsberg