Specialisttandvård barntandvård

Om Specialisttandvård barntandvård

Vi behandlar barn och ungdomar med komplicerade tandolycksfallsskador, grav karies, uttalad tandvårdsrädsla, grava tandutvecklingsstörningar samt barn med funktionshinder och neuropsykiatriska problem. För att komma till oss krävs remiss från tandläkare, läkare eller andra vårdinrättningar.

Vår personal har lång erfarenhet och bred kompetens. Vi erbjuder en lugn miljö där du kan känna dig trygg och vi anpassar mötet utifrån dina behov. Vi arbetar med att skapa förtroende och stärka barnens självförtroende. Förutom traditionella behandlingsmetoder arbetar vi även med bildstöd, forskning och utveckling inom laser, bedriver specialistutbildning, samt föreläser och utbildar externa aktörer såsom Akademiska Sjukhusets läkare om trauma.

Vi ordnar tolk utan extra kostnad. Vi kan även hjälpa till med tolk till dig som är döv, dövblind, vuxendöv och hörselskadad. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Tf verksamhetschef: Roxana Sarmadi

Arbetsledare: Anna-Maria Carlberg

Vretgränd 9 A Uppsala - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:00 - 16:30 Stängt 1230-1330
  • Onsdag - Fredag 08:00 - 15:45 Stängt 1230-1330
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 17:00 (ej helgdagar)
  • Fredag 08:00 - 16:00 (ej helgdagar)

Specialisttandvård barntandvård

10:43 - 23 jun, 2016 skrev:

duktigaste personalen som jag har träffat inom tandvården