Ungdomsmottagning Flogsta vårdcentral, Uppsala

Om Ungdomsmottagning Flogsta vårdcentral, Uppsala

018-611 76 81

På ungdomsmottagningen kan du träffa barnmorska, kurator och läkare. Till oss kan du komma om du inte mår bra och vill ha någon att prata med, har behov av preventivmedel, behöver akut p-piller, vill testa dig för någon sexuellt överförbar sjukdom, tror att du är gravid och vill göra graviditets test, har frågor om kroppen och/eller vill göra undersökning, har frågor om sex, har frågor om relationer.

Vi pratar också om allmänna hälsofrågor och även om ANT frågor (alkohol-narkotika-tobak).

Du kan även komma till oss för att samtala om exempelvis oro för något, deppighet, en känsla av att vara annorlunda, funderingar över om du duger eller en jobbig hemsituation.

Besök och prover kostar ingenting.

018-611 76 81 Växelnummer
Dragarbrunnsgatan 70, Uppsala - visa på karta