Lextorp Vårdcentral, Trollhättan

Lextorp Vårdcentral

, Trollhättan

Lextorpsvägen 5 B, 461 63, Trollhättan, 46163 Trollhättan

Välkommen till oss, 5 dagar i veckan. Hos oss arbetar distriktsläkare, distriktssköterskor och sköterskor med inriktning på BVC, diabetes, astma/KOL, inkontinens, sårvård samt allmän hälsoinformation och vaccinationer. Psykolog, kurator och rökavvänjare finns. Tänk på att väntetiden varierar beroende på hur många som söker vård samtidigt. Svårt sjuka går naturligtvis före patienter med lättare åkommor. Kvalitativ vård av kunnig och engagerad personal. Ring 0520-70044 för att boka tid till läkare, sköterska, psykolog, kurator. Tillgänglighet, respekt och medkänsla är några av våra viktigaste ledord. Vår ambition är att du ska få god vård och relevant information om tex medicinering och eventuella biverkningar. Ring 0520-70044 vardagar 8-16. Lämna personnummer och telefonnummer och vi ringer upp, förr än du tror.

Informationen uppdaterades 12:14 - 5 jan, 2024

28 aug, 2019

7 feb, 2019

Det var lätt att boka en tid och jätte bra vård

Drop-in-tider

Besökstider

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Psykologverksamhet, vuxna, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19