Konsultteam Kristinehamn

Om Konsultteam Kristinehamn

Konsultteamet fungerar som ett rådgivningsteam som har särskilda kunskaper i palliativ vård och onkologisk uppföljning.
Teamet består av läkare och sjuksköterskor och fungerar som en extra resurs till patienter med cancersjukdomar som vistas i sitt eget hem, på sjukhus eller inom annat boende.
Vi arbetar för att du som är patient eller närstående ska uppnå bästa möjliga livskvalitet med målsättning att minska obehag och lidande, lindra symtom samt ge känslomässigt och socialt stöd. Vi samordnar olika vårdinsatser och samarbetar med kommuner och vårdcentraler.
Patienten erhåller kontaktuppgifter vid anslutning till teamet.

0550 - 860 42 Växelnummer
Sandbäcksgränd 2, Plan 5 Sjukhuset 681 80 Kristinehamn - visa på karta
Remiss skickas direkt till teamet.
Onkologi, Palliativ vård i livets slutskede