Psykiatrisk öppenvård Kristinehamn, -

Om Psykiatrisk öppenvård Kristinehamn, -

Vid ditt planerade besök hos oss kan vi hjälpa dig med utredning, bedömning och behandling. Vårt uppdrag är att ta hand om svårt psykiskt sjuka personer.

0550 - 867 40 Växelnummer
Solrosbacken 2 - visa på karta
Remiss eller egen vårdbegäran

Psykiatrisk öppenvård Kristinehamn, -

3,8

08:07 - 04 mar, 2019 skrev:

Äntligen, ett nytänkande inom den psykiatriska vården!
Vården utgår från det friska hos mig. Det har jag hittills bara läst om, men aldrig upplevt. Genom PEGASUS-kursen får jag kunskap, verktyg och resurser som stärker mig. Det har varit upplyftande att dela erfarenheter m andra, som jag trodde jag var ensam om. Det är fler än jag som förväxlar siffror och missar bokade tider, inte kan läsa en bruksanvisning o d. Inspirerande att höra om hur andra löser problem. Och att läkaren pratar om medicin som "stödhjul" som behövs för att lindra symptom, och att jag har tillgång till en arbetsterapeut t ex som lär mig strategier för att hantera min ADHD är jag helt lyrisk över faktiskt. Det enda jag saknar är skriftlig information om hur allt detta är upplagt, syftet med att jag ska träffa kontaktsköterskan t ex och hur ofta jag ska göra det.

08:58 - 25 jan, 2019

2,0

08:29 - 17 jul, 2018 skrev:

Underbart mottagande!
Jag skulle vilja ha haft ett papper i min hand vilket utbud som finns i form av samtalsgrupper m.m.
Gärna en presentation av vem min läkare och om jag kan träffa min sjukskötare för samtal.
Vilka kompetenser som finns att tillgå inom det psykiatriska utbudet.

4,2

12:46 - 19 nov, 2016

11:43 - 27 maj, 2013 skrev:

väldigt kompenta läkare,med stor empati.