Kristinebergs hälsocentral

Om Kristinebergs hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Vi är en av länets 27 landstingsdrivna hälsocentraler och har ca 7 600 listade patienter.

Hos oss arbetar fem läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin, distriktssköterskor och sjuksköterskor med specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, blodtryck, inkontinens, livsstil och vaccination. Hos oss finns också biomedicinkanalytiker och undersköterskor som ansvarar för bland annat provtagning. Våra medicinska sekreterare ansvarar för dokumentation och receptionsarbete. Vi har även en primärvårdspsykolog.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Helene Svensson