Patientnämnden Skåne

, Kristianstad

Patientnämnden Skåne

Du kan vända dig till oss på patientnämnden om du vill klaga på vården. Du kan också få information om dina rättigheter och råd om vilka andra myndigheter du kan kontakta eller anmäla till, om det behövs. Det går bra att vara anonym och precis som i hälso- och sjukvården råder sekretess. Det kostar ingenting att kontakta oss. Om du vårdas inom psykiatrisk tvångsvård eller enligt smittskyddslagen har du rätt till en stödperson. Det är vi på patientnämnden som rekryterar, utbildar, utser, och handleder stödpersonerna.

Informationen uppdaterades 17:22 - 16 feb, 2021