Kranskärlsmottagning, Kungälv

Om Kranskärlsmottagning, Kungälv

Kranskärlsmottagningen är en del av medicinmottagningen. Kranskärlssjuksköterskor följer upp patienter som haft en hjärtinfarkt med avseende på medicinering och sekundärprevention. Hjärtskola är en del av kranskärlsmottagningen. Hjärtskola är till för patienter som vårdats på sjukhuset för hjärtinfarkt, efter ballongsprängning (PCI) eller kranskärlsoperation (CABG). Med hjälp av läkare, dietist, fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator får patienter kunskap om sin sjukdom och riskfaktorer samt råd om vad man kan göra för att leva ett fortsatt bra liv.

0303 - 983 06 Växelnummer
Lasarettsgatan, 442 34, Kungälv - visa på karta
  • Måndag Dygnet runt End telefonsva
Parfym och dofter: Många människor är överkänsliga mot parfym och andra starka dofter. Vi är därför tacksamma om du tar sådan hänsyn. Tobak: Hela sjukhuset, både inomhus och utomhus, är ett rökfritt område. Utomhus finns särskilt angivna platser där rökni
Ej angivet
Kardiologi