Medicin, Kungälv

Om Medicin, Kungälv

Inom Medicin arbetar 140 personer fördelade på vårdavdelningarna 7, 8 och medicinmottagningen. Vi bemannar även en medicinjour på akutmottagningen 24 timmar om dygnet. De stora folksjukdomarna diabetes, hjärtinfarkt och KOL är några exempel på vad vi arbetar med.

0303 - 980 00 Växelnummer
Lasarettsgatan, 442 34, Kungälv - visa på karta
Parfym och dofter: Många människor är överkänsliga mot parfym och andra starka dofter. Vi är därför tacksamma om du tar sådan hänsyn. Tobak: Hela sjukhuset, både inomhus och utomhus, är ett rökfritt område. Utomhus finns särskilt angivna platser där rökni
Dietist, Hematologi, Internmedicin, Kardiologi, Koagulationssjukvård, Lungsjukvård