Jan Stenbecks torg 17, (Kistagången 26) Kista - Visa på karta

Logo Niana Wellness Center

Kista, Stockholm

Välkommen till Niana Wellness Center i Kista!

Niana Wellness vägleder individer och företag till en hälsosammare livsstil. Våra medarbetare har gedigen erfarenhet från arbete inom förebyggande hälsovård och friskvård. Vi är lyhörda för våra kunders önskemål och behov, och individ- samt företagsanpassar alltid våra lösningar.

På Niana Kista erbjuder vi:

• Friskvård
  • Företagshälsa
  • Personlig träning
  • Hälsocoachning
  • Kostrådgivning
  • Kiropraktik
  • Olika former av massage

Vi samarbetar med ActiveWay, Wellnet och Benify.

Nu kan vi leverera allt ditt företag behöver inom friskvård och hälsa!

Niana Wellness tillhör nu Rethinking Care koncernen med Curando, vilket gör att vi tillsammans kan erbjuda ett komplett utbud av både fysisk och digital företagshälsa till stora och små företag. Vi anpassar våra tjänster utifrån era behov så att ni får de bästa hälsofrämjande och rehabiliterande insatserna inom friskvård och hälsa.

Kontakta oss om du vill ha mer information!

Vi samarbetar med LM-Sjukgymnasterna.

Informationen uppdaterades 25 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Niana Wellness Center

Friskvård hos Niana Wellness Center i Kista

Niana erbjuder friskvård på jobbet Niana Wellness erbjuder olika typer av friskvårdsbehandlingar till små och stora företag. Vi kan komma...

Niana erbjuder friskvård på jobbet

Niana Wellness erbjuder olika typer av friskvårdsbehandlingar till små och stora företag. Vi kan komma till er arbetsplats och ge personalen behandling. Vi har även möjlighet att skriva avtal om friskvårdsbehandlingar så att personalen kommer till oss.

I Sverige kan din arbetsgivare ge dig friskvårdsbidrag vilket innebär att arbetsgivaren bekostar en del av din friskvård.

Våra hälsocoacher stöttar dig

Våra hälsocoacher inspirerar, uppmuntrar och stöttar varje individ på den nivå hen befinner sig på. På så sätt kan varje medarbetare få en hälsosammare livsstil som ger bättre prestationen och god balans mellan jobb och fritid.

Kontakta oss på Niana om du vill ha mer information!

Företagshälsa hos Niana Wellness Center i Kista

Företagsfriskvård med Niana och Curando Vi på Niana erbjuder stora och små företag hälsa och friskvård som gör skillnad. Företagshälsa...

Företagsfriskvård med Niana och Curando

Företagshälsan ska bidra till att förebygga ohälsa och främja hälsa samt skapa goda och säkra arbetsplatser där de anställda inte riskerar att skadas eller bli sjuka.

Hur går friskvårdsarbetet till?

Inledningsvis kartlägger vi ditt företags hälsoläge på ett strategiskt och metodisk sätt. Därefter görs en långsiktig hälsoplan för både individen och företaget som kan innebära:

• Hälsocoaching
  • Gruppträning
  • Personlig träning
  • Massagebehandlingar
  • Hälsoprojekt
  • Föreläsningar inom hälsa

Digital företagshälsa hos Curando

Niana Wellness tillhör nu Rethinking Care koncernen med Curando som levererar digital företagshälsa. Tillsammans kan vi erbjuda helhetslösningar för företag där vi kombinerar fysisk och digital företagshälsa utifrån ert företags behov. Läs mer på www.curando.se

Kontakta oss på Niana Wellness för mer information!

Idrottsmassage hos Niana Wellness Center i Kista

Idrottsmassage hos Niana Wellness Vi på Niana erbjuder idrottsmassage hos certifierade massageterapeuter. Tillsammans med idrottsmassören...

Idrottsmassage hos Niana Wellness

Vi på Niana erbjuder idrottsmassage hos certifierade massageterapeuter. Tillsammans med idrottsmassören lägger ni upp ett behandlingsprogram som passar just din träningsprofil.

Idrottsmassage passar dig som tränar regelbundet

Idrottsmassage passar den som tränar regelbundet eftersom det gör att återhämtningen blir bättre, träningsvärken släpper snabbare och eventuella sträckningar eller skador som förhindrar fortsatt träning kan behandlas.

Men denna behandlingsform passar även dig som inte tränar så flitigt.

Hur går idrottsmassage till?

Idrottsmassage har klassisk svensk massage som utgångspunkt. Och utöver att använda greppen från klassisk svensk massage kan idrottsmassören göra en rad tester för att undersöka vilka muskler som har normal funktion och vilka som behöver behandlas

Vid en idrottsmassagebehandling är fokus på att lösa ett problem och metoderna varierar. Behandlingen kompletteras ofta med ett hemträningsprogram med övningar.

Välkommen att boka tid för idrottsmassage hos Niana Wellness!

Svensk massage hos Niana Wellness Center i Kista

Klassisk svensk massage minskar dina stresshormoner Vid en klassisk svensk massagebehandling går terapeuten på djupet och hjälper dig att...

Klassisk svensk massage minskar dina stresshormoner

Vid en klassisk svensk massagebehandling går terapeuten på djupet och hjälper dig att bli av med spänningar, smärta och stramhet i dina muskler. Att regelbundet gå på massagebehandling är ett sätt att minska mängden stresshormoner, att varva ned, och framförallt att minska risken för smärta och stelhet i framtiden.

Hur går svensk massage till?

Behandlingen inleds med en lätt uppvärmning, en form av uppmjukande strykning över musklerna, som får igång cirkulationen och förbereder inför ett mer djupgående tryck.

När musklerna är uppvärmda används en rad olika grepp och tekniker för att komma åt spänningar och stramhet. Metoder som massageterapeuten kan använda är knådningar, cirkulerande tryck, töjningar och lätta hackningar för nå på djupet i musklerna.

Välkommen att boka en tid för massage hos Niana Wellness!

Akut kiropraktor hos Niana Wellness Center i Kista

Akut ryggskott, nackspärr eller idrottsskada? Har du fått akuta besvär och behöver boka en tid med kort varsel? Vid en akuttid hos kiropr...

Akut ryggskott, nackspärr eller idrottsskada?

Har du fått akuta besvär och behöver boka en tid med kort varsel? Vid en akuttid hos kiropraktorn ligger fokus på att komma fram till vilka funktioner som är nedsatta och återställa dem för att ge kroppen förutsättning att själv ta hand om de smärtor och symtom som uppstått.

Det är viktigt att du snabbt får en effektiv behandling när ett akut tillstånd uppkommer. Det kan hjälpa till att förkorta läkningsprocessen och minska risken för komplicerade och utdragna besvär.

De vanligaste besvären som behandlas hos kiropraktorn är ryggont, huvudvärk, nackspärr och ischias. Men även idrottsskador, arbetsrelaterade besvär och ryggbesvär under graviditet kan vi hjälpa till med.

Behandlingsmetoder som används vid en kiropraktorbehandling

Den vanligaste behandlingsmetoden kallas manipulation eller justering, och utförs med skonsamma handgrepp riktade mot den led som inte fungerar normalt. Andra metoder som kan användas är mobilisering, töjning, triggerpunktsbehandling och olika mjukdelsbehandlingar.

Kontakta oss på Niana Wellness för akutbehandling!

PT - Personlig tränare hos Niana Wellness Center i Kista

Vill du ha hjälp av en Personlig tränare? Kontakta oss! På Niana Wellness kan våra personliga tränare, PT, hjälpa dig med ett individuell...

Vill du ha hjälp av en Personlig tränare? Kontakta oss!

På Niana Wellness kan våra personliga tränare, PT, hjälpa dig med ett individuellt anpassat träningsprogram. Målet med träningen kan variera från att förbättra din kondition, öka förbränningen eller ändra dina matvanor för att stärka kropp och själ.

Så går träning med Nianas PT till

Vi börjar med att fylla i en hälsodeklaration som ligger till grund för de personliga målen. Därefter görs konditions-, rörlighets- och styrketest och vi mäter ditt BMI och din kroppssammansättning.

Efter det gör vi en detaljplanering av träning och kost där vi tillsammans sätter tydliga mål. Självklart utformas och anpassas träningsprogram efter din livsstilssituation.

Rehabilitering från stress eller fysiska skador görs i samarbete med företagshälsa, sjukgymnast, leg. kiropraktor, leg. naprapat eller läkare.

Efter några veckor utvärderar vi delmål och resultat samt ser över hur träningen ska fortsätta, antingen tillsammans eller på egen hand.

Kontakta oss för att boka tid hos en PT!

Christer Feldt

• 11:50 - 26 sep, 2018 skrev:

Fantastiskt

• 09:46 - 25 sep, 2018

• 09:44 - 25 sep, 2018 skrev:

En av det bästa massörer jag upplevt!

• 09:41 - 25 sep, 2018 skrev:

Serviceminded, talented, knowledgeable, passionate and professional.

• 09:35 - 25 sep, 2018 skrev:

Väldigt avslappnande och Sofia är superduktig! Hon lyssnar verkligen och masserar på områden som är stela och gör ont. Jag har aldrig fått bättre massage.

• 13:51 - 18 sep, 2018 skrev:

Fick mycket bra hjälp av Nianas Kiropraktor och massörer

• 16:32 - 17 sep, 2018 skrev:

Christer hjälp är fantastisk. Mkt kunnig

• 13:19 - 17 sep, 2018

4,2

• 13:18 - 17 sep, 2018

• 13:15 - 17 sep, 2018 skrev:

Tanja är bra! Fasta tag som jag gillar mot mina knutar i ryggen

• 13:04 - 11 sep, 2018 skrev:

Har fått mycket bra hjälp av både massör och kiropraktor.

• 10:26 - 11 sep, 2018 skrev:

Professionellt bemötande och behandling i toppklass.

• 09:57 - 11 sep, 2018 skrev:

Har fått mycket bra hjälp med min rygg :) Tack!

4,2

• 09:17 - 11 sep, 2018 skrev:

Mycket bra behandling och bemötande

• 09:01 - 03 sep, 2018

• 08:44 - 03 sep, 2018 skrev:

Alltid lika bra!

• 18:40 - 01 sep, 2018 skrev:

Mycket bra kompetenta kiropraktorer och olika massörer som gav mig både bra behandling och kunde ge mig tips för min onda rygg.

• 13:45 - 31 aug, 2018

• 13:43 - 31 aug, 2018