Kista Galleria, trappa 5, plan 1

Tandläkarundersökning

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Akuttandvård

Tandblekning

Dra ut visdomstand

Kronor och broar

Rotbehandling

Om Folktandvården Kista

Hos Folktandvården Kista får vuxna, ungdomar och barn hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor på Folktandvården Kista hjälper dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar, lagningar och akut tandvård.

Vi erbjuder nya vuxna kunder tid inom 2-4 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Folktandvårdens specialister

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister så att du kan få tandvård anpassad efter just dina behov.

Tandvård hos Folktandvården Kista

Vi på Folktandvården Kista erbjuder bland annat kirurgi, operation på plats vid behov, tandersättningar som broar och implantat samt tandblekning. Vi kan även hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Du hittar oss bredvid Restaurang Max, trappa 5, våning 1

Varmt välkommen till Folktandvården Kista!

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Informationen uppdaterades 20:31 - 6 mar, 2024

3 maj, 2022

Folktandvården i Kista kan varmt rekommenderas och Penny är en fantastisk tandläkare, med svårslagen noggrannhet och tålamod som få, med oss som ogillar tandläkaren. Tillgängligheten får ett "Bra" endast för att det är långa väntetider på framför allt tandhygienisterna.

3 maj, 2022

Tandläkare Penny med sköterska har varit helt underbara för mig, en tandvårdsrädd patient. Jag är mycket nöjd med både behandling och bemötande och jag är så glad att vara smärtfri nu. Ännu gladare är jag att jag vet att jag kommer våga komma tillbaka till nästa rutinundersökning. Tack!

24 aug, 2021

Väldigt otrevlig personal

10 mar, 2021

13 jan, 2021

Tandläkaren Asma var super trevlig och vårdcentralens hemsida är smidigt att boka en tid hos.

Fråga ställd 12:08 - 18 jul, 2019

Hej Får jag visa till er min 2 åring som??

Folktandvården Kista svarar:

Hej och tack för ditt meddelande. Du är välkommen att ringa till oss på kliniken så hjälper vi dig att boka en tid åt ditt barn.

Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.