Närhälsan Kinna vårdcentral, Kinna

Närhälsan Kinna vårdcentral

, Kinna

Kinnaborgsvägen 3, 511 57, Kinna, 51157 Kinna

ÄR DU KVINNA MITT I LIVET? Har du tankar och frågor kring klimakteriet? Nu har du som kvinna möjlighet att boka tid hos din Distriktssköterska för ett hälsosamtal kring livet och vad som händer i din kropp och själ! Ring oss för rådgivning på tfn: 010-435 94 00! VACCINATION MOT INFLUENSA & COVID-19: Båda vaccinen kan ges vid samma tillfälle. Vi erbjuder nu bokningsbara webbtider som kan bokas via vår hemsida och 1177. Har du svårt att boka dessa tider är du välkommen att ringa till oss. Vaccineringen sker på Kinna vårdcentral och anmälan sker i receptionen. För information om rekommendationer gällande vaccination mot covid-19 hänvisar vi dig till Folkhälsomyndighetens informationskanaler.

Du är välkommen att träffa oss som arbetar inom hälso- och sjukvård. Specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor med BVC-ansvar. Sjuksköterskor i diabetes, Astma/KOL, hjärt- och kärlsjukdomar samt psykisk ohälsa. Vi har även 3 psykologer

Informationen uppdaterades 10:11 - 6 feb, 2024

12 feb, 2024

Jag har alltid blivit väl omhändertagen under alla år jag varit där.

7 mar, 2022

Sämsta läkarmottagning någonsin, varit där 2 gånger, för kramp och måste ha muskelavslappnande medicin, blev lovat av sjuksköterskan, som var absolut inte kunnig i det här fallen att de ska kontakta mig snarast, vilket de glömde totalt eller fans det viktigare patienter.

30 aug, 2021

Fick inte boka tid för en vanlig hälsoundersökning. Tycker att som invånare i kommunen ska man ha rätt till en undersökning om man så önskar. Men tydligen inte på Kinna vårdcentral.

3 feb, 2021

18 maj, 2020

Sköterskan som hjälpte mig boka tid, bokade bara tid på laboratoriet när jag hade en remiss för provtagning. Det var ju fel, för laboratoriet tar tydligen enbart blodprover. Blodtryck måste man boka separat tid för hos distriktsköterskan. Du som patient får då betala två gånger för provtagning i enlighet med EN remiss inför läkarbesök och passa två olika tider. Nu fick jag inte ens den informationen inför bokningen utan stod inför konstaterat faktum. Dessutom vill jag i Corona-tider inte besöka vården i flera omgångar och utsätta sig för deras smittor pga den här typen av byråkratiska teknikaliteter. Undersköterskan på laboratoriet vägrade också att mäta min vikt trots att det stod med på remissen. När jag påpekade det tyckte hon att jag kunde mäta den själv. Hon frågade inte vad det blev och gjorde därmed ingen notering om det på remissen till Sahlgrenska.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Kinna vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Psykologverksamhet, vuxna, Vaccination mot covid-19, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin