Boråsvägen 33, Kinna

Wikander Synsam

Varmt välkommen till Wikander Synsam!

På Boråsvägen 33 i Kinna hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Wikander Synsam hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Besväras av återkommande huvudvärk
  • Ofta har problem med trötta ögon
  • Har svårt att se på olika avstånd
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ska ta körkort

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Våra glasögon

Hos oss på Wikander Synsam finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Wikander Synsam på Boråsvägen 33 redan idag!

Informationen uppdaterades 10:37 - 29 sep, 2022

23 okt, 2020

Toppen, snabbt, smidigt, bra hjälp

12 sep, 2020

Optiker va bra,men sen kommer man ut för att välja båge ,nåt som är svårt då man inte ser utan glasögon .Där behöver man hjälp och råd av ”kunnig” personal.Gjorde ett par som jag inte va nöjd och gick tillbaka inom garanti tiden på 3 månader.Valde annat båge tillsammans med deras personal utan att bli upplyst att dom nya bågarna är billigare än det första paret.Märkte själv det när dom va klara ,då frågar jag, får man tillbaka mellanskillnaden och får som svar,nej,men däremot om jag skulle valt dyrare ,då skulle man betala mellanskillnad.Bågarna passar inte, fick sår på näsan,går tillbaka med dom inom ramen av 3 månader och får svar att dom är för tunga och att jag är för känslig på det området där dom sitter.Och vad gör man om det,INGENTING,sitter med ett par glasögon för 8600kr som jag inte kan använda.Känner mej så ledsen, och fattigare blir man då man måste göra nya glasögon ,självklart hos en annan optiker.