Öppet måndag från 09:30

Familjecentralen Kil

Hälsostigen 1, Kil

Familjecentralen Kil

Till oss kan du vända dig med frågor som rör familjen, de små barnen och om att vara förälder. Familjecentralen är också en plats där man kan träffas och umgås med andra familjer. Hos oss samverkar landstinget och kommunen och vi erbjuder: Barnmorskemottagning - hit kan du komma på besök för att följa graviditeten, få preventivmedelsrådgivning, ta cellprov med mera. Barnavårdscentral - här följer vi ditt barns hälsa och utveckling, vaccinerar, ger råd med mera. Kurator - erbjuder råd och stödsamtal Öppen förskola - en mötesplats för barn och föräldrar. Vi vill vara med och bidra till en bra start i livet och skapa förutsättningar för en jämlik hälsa. Detta gör vi genom att förebygga ohälsa och vår ambition är att ge råd och stöd i ett tidigt skede. I huset finns också ungdomsmottagning.

Informationen uppdaterades 10:56 - 4 jun, 2021

Måndag : 09:30 - 12:00