Vårdcentralen Kil

Kil

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Enhetschef Gun Fridh
0554-421 54

Lista dig hos Vårdcentralen Kil

Beställ medicin hos MEDS

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0554 - 421 10
Hälsostigen 1, Kil - visa på karta

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Fotvård, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral, Ungdomsmottagning

3,5

• 09:45 - 25 jun, 2018

2,2

• 08:40 - 24 maj, 2018 skrev:

7dagar efter kontakt via 1177 och fortfarande inget svar.

2,2

• 22:22 - 08 apr, 2018 skrev:

Vård kvaliten beror på vilken läkare man får... staffet läkare eller sin egen... vissa staffätt läkare är lite för snabba med sina undersökningar.. det har jag fått prova på. Det slutade med 10 dagar sjukhus övernattningar ...

2,8

• 09:47 - 22 jan, 2018 skrev:

Ändra genast detta mottagande vid telefontid. Först genomgås nån minut av automatisk röstdravel, för att de sista sekunderna få "vi kan inte ta emot ditt samtal, ring senare". Jag ska hjälpa er:

1 Ni erbjuder er att ringa upp, ELLER så står man kvar i telefonkö tills NI svarar.

Ps. Ja jag vet att mina vårdkontakter finns, men ibland vill man prata direkt för att få till det med tiden

1,0

• 09:25 - 05 dec, 2017 skrev:

Svårt att komma fram. Använder ofta mina sidor för förnya recept, men senaste tiden har inte det fungerat, inga recept har kommit in och ingen har hört av sig.

3,0

• 10:10 - 20 sep, 2017 skrev:

Mellan kl 8-10 ej tillgängligt. Ringt ofta. Blev ombett att återkomma. Kom aldrig fram. Hur bär man sig åt att få kontakt?

2,5

• 12:28 - 07 apr, 2017

• 14:07 - 31 dec, 2016 skrev:

Aldrig roligt att vara sjuk.Men om man har turen att ha Gunilla Hasselgren som läkare är det inga problem.Knä ,rygg ,PSA prov ,torra ögon mm.Denna underbara och proffsiga läkare har lotsat mig fram till en bra livskvalité genom åren.Tack dr Hasselgren om du slutar i Kil så följer jag nog med till DI nästa arbetsplats.Gott nytt år.

• 10:29 - 09 dec, 2016

4,2

• 21:44 - 09 nov, 2016 skrev:

Bästa vårdcentralen❤️Tack för att jag fått behålla min underbara läkare Mikael Gustafsson, tror det är 12 år. Alltid trevligt bemötande personal.

• 03:22 - 07 dec, 2015

• 09:04 - 07 okt, 2015 skrev:

Jag har gått till VC i Kil sedan jag var ett barn, haft olika läkare och alltid blivit bra behandlad. Jag känner ofta att jag blir tagen på allvar och att jag kan be om hjälp. På senare tid skulle jag säga att informationen och vården blivit mindre vid varje besök, där man ofta försöker lugna ner mig som patient snarare än att utföra någon behandling. Jag tycker det är bra för att jag slipper bli hypokondrisk över småsaker - däremot kunde jag önska att det skulle finnas en bättre dialog när jag söker för samma problem flera gånger.

• 10:41 - 21 sep, 2015

• 08:57 - 16 okt, 2014 skrev:

Hej. Som nyinflyttad måste jag berömma vårdcentralen för snabba åtgärder när jag fick halsfluss, halsprovet gick bra när jag höll i tungan.
    Tack personalen.

• 05:45 - 23 jun, 2014 skrev:

Labbpersonalen är kanon. Jag var livrädd för sprutor innan jag flytta till kil. Nu är jag botad.

• 11:46 - 02 dec, 2013 skrev:

Mycket välfungerande primärvård,alltid gott bemötande där personalen gör sitt ytterst för att lösa den sökandes problem. Det speciella är att man känner sig delaktig i vården, utifrån personalens förmåga att se patienten och dennes problem. Något av det viktigaste är att man blir accepteras utifrån de problem man redovisar, det finns en följsamhet där man inte kräver patienten omedelbar förståelse att personen måste få visa vägen till ett friskare liv,
    Själv erfarenhet av problem med överkonsumtion av alkohol, upplevde aldrig ett fördömande, utan ett stöd att förändra.Då jag jobbat med psykiatri större delen av mitt liv, och insett att det finns två beroende tillstånd,där det ena är kemiskt och det andra får anses självmedicinering i en omöjlig arbetssituation.Båda är lika traumatiska men skall behandlas olika. All heder till personalen på Kils Vårdcentral. Så Kils bor var tacksamma för denna goda omvårdnad.

• 12:04 - 23 okt, 2013 skrev:

Läste Daniels nedgörande kritik, men håller absolut inte med här. Som waranpatient träffar jag labbsyrrorna ca 30 ggr per år och blir alltid vänligt och professionellt bemött. Deras skicklighet är omvittnad. Verksamheten präglas ju lite av löpande band. Sitter det tjugo personer i kö som alla vill därifrån så snabbt som möjligt, finns det små möjligheter att etablera en varm och personlig relation. Kanske glömmer man att le efter femtonde patient när koncentrationen för ett så smärtfritt stick som möjligt är på topp.

• 16:24 - 22 feb, 2013 skrev:

Bra vårdcentral med duktiga läkare! Dock är labbets personals bemötande under all kritik. Har sällan stött på så arroganta och ointresserade människor. Apatiskt och kallt möte. Skärpning

2,0