Hjälpmedelsservice, Karlstad

Om Hjälpmedelsservice, Karlstad

Vi sköter hjälpmedelsförsörjningen till länets kommuner och verksamheter inom landstinget i Värmland. De hjälpmedel som omfattas är kognitiva hjälpmedel, kommunikationshjälpmedel och hjälpmedel inom rörelseområdet. Vi är ett kompetenscentrum och ett stöd för hjälpmedelsverksamheter i hela Värmland.

Vi har en länsövergipande funktion med ansvar för utprovning, till vuxna av tekniskt avancerade hjälpmedel såsom eldrivna rullstolar, kommunikationshjälpmedel och vissa kognitiva hjälpmedel.

Barnhjälpmedelcentralen tillhandahåller tekniska hjälpmedel till barn och ungdomar i Värmland.

Östanvindsgatan 14 Karlstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 09:30 054-617143