Öron- näs- och halsmottagningen Centralsjukhuset Karlstad

Karlstad

Vid ditt planerade besök hos oss utreds, behandlas och opereras öron-näs- och halssjukdomar.

Vi utför även utredningar gällande sömn, yrsel och allergi.

Telefon 077 - 110 00 58 Växelnummer054 - 61 50 00
Rosenborgsgatan Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 08:30 - 11:00 Tidsbeställning
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 16:00 Rådgivning
  • Torsdag 09:00 - 11:00 Tidsbeställning
  • Fredag 08:30 - 11:00 Tidsbeställning
  • Fredag 13:00 - 14:45 Rådgivning

Remiss eller egen vårdbegäran.

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård, Allergiutredningar, Allergologi, Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet, Öron Näsa Hals

4,6

• 12:10 - 29 jul, 2017 skrev:

Tack till all fantastisk personal, läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, på avd16 som gav mig så mycket värme och omtanke, vård och omsorg under min tid här. Ni har varit så lyhörda, förstående, och lugna i ert bemötande och jag som patient har verkligen känt mig trygg. Jag är otroligt tacksam!

4,2

• 22:36 - 28 okt, 2016 skrev:

Jag fick en akut tid , diagnos och åter nästa dag ! 1 dygn senare var mina spottstenar bort tagna . Det kallar jag snabb och bra sjukvård 👍 Vänlig och omtänksam personal . Tusen tack för all hjälp

4,2

• 00:26 - 23 sep, 2016 skrev:

Jag vill tacka personalen på avdelning och mottagning 16 för det engagemang och den medkänsla ni visade min fru Barbro (och mig) när hon var patient hos er. Vi visste ju hur läget var, men ni gav oss ändå optimism och hopp om en annan utveckling.

3,8

• 18:40 - 01 apr, 2016 skrev:

Mycket proffsig personal, och alltid positivt bemötande.
    Avd 16 Gangsta Rocks.

• 21:45 - 30 aug, 2015 skrev:

Underbar personal , god vård och ett bra omhändertagande

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell

Har du som nyårslöfte att sluta röka?

Har du haft svårt att lyckas med ditt nyårslöfte? Du har fortfarande tre månader på dig! Nicotinells metoden 7 Keys to Quit kan hjälpa dig att bli rökfri en gång för alla.

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.