Om Kranskärlsmottagningen hjärt- och akutmedicinkliniken, Centralsjukhuset Karlstad

Vid ditt planerade besök hos oss följer vi upp dig som hjärtpatient som nyligen har vårdats på avdelning 56 eller 57 för hjärtinfarkt, ballongvidgning, bypass- eller klaffoperation.
Vårt arbete syftar till ökat välbefinnande och minskad risk för återinsjuknande. Det innebär bland annat information om diagnos och behandling, rådgivning, kartläggning av riskfaktorer och motivering till livsstilsförändringar. Vi följer upp fysiskt och psykiskt välbefinnande, medicinering, puls, blodtryck, blodfetter, blodsocker och midjemått. Operationssår och insticksställen kontrolleras.

Rosenborgsgatan$Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta
Remiss från läkare krävs.
Kardiologi