Konsultteam Karlstad

Karlstad

Konsultteamet fungerar som ett rådgivningsteam som har särskilda kunskaper i palliativ vård och onkologisk uppföljning.
Teamet består av läkare och sjuksköterskor och fungerar som en extra resurs till patienter med cancersjukdomar som vistas i sitt eget hem, på sjukhus eller inom annat boende.
Vi arbetar för att du som är patient eller närstående ska uppnå bästa möjliga livskvalitet med målsättning att minska obehag och lidande, lindra symtom samt ge känslomässigt och socialt stöd. Vi samordnar olika vårdinsatser och samarbetar med kommuner och vårdcentraler.
Patienten erhåller kontaktuppgifter vid anslutning till teamet.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon Ej angivet
Rosenborgsgatan Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter som är 18 och äldre.

Remiss skickas direkt till teamet.

Onkologi, Specialistsjukvård