Urologmottagning, Centralsjukhuset Karlstad

Om Urologmottagning, Centralsjukhuset Karlstad

Vid ditt planerade besök till oss kommer du för utredning och behandling inom urologi som till exempel sjukdomar i urinblåsa, prostata, njurar, urinledare, penis och testiklar.

Vi har även sjuksköterskemottagning med rådgivning, urinflödesmätning, resturinmätning och instruktion i självkateterisering (RIK) samt förskrivning av inkontinenshjälpmedel.

Vi har också en särskild sjuksköterskemottagning som sköter kontroller av prostata för patienter med prostatacancer i stabilt skede eller om läkaren bedömer att ett så kallat PSA-prov behöver bevakas utan påvisad prostatacancer.

Vid kliniken utför vi prostatacanceroperationer med hjälp av robotkirurgi.

Rosenborgsgatan$Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta
Remiss eller egen vårdbegäran krävs.
Urolog

11:12 - 04 jan, 2017 skrev:

Hade cancer i urinblåsan vilken togs bort och har sedan varit på kontroller. Fantastiskt bemötande och perfekt vård.
Väntar dock på "anteckningar" i "min journal" på 1177 efter sista besöket 161219