Vårdcentralen Åttkanten, Karlstad

Vårdcentralen Åttkanten

, Karlstad

Åttkantsgatan 9 65220 Karlstad, 65220 Karlstad

Vi är en verksamhet i Praktikertjänst AB som ingår i Hälsoval Värmland. Vi erbjuder dig och din familj lättillgänglig hälso- och sjukvård med hög kvalitet. Till oss kan du vända dig med alla typer av frågor och problem som rör din hälsa. Här arbetar erfarna och kompetenta personer med olika professioner. Alla distriktsläkare har specialistkompetens inom allmänmedicin. Distriktssköterskorna har vidareutbildning i astma, KOL, diabetes och demenssjukdomar. Här arbetar även psykolog med KBT utbildning, undersköterskor och fotvårdsterapeut för diabetiker. Laboratorieverksamhet finns på enheten, tidsbokning krävs. Var god gå till sidan "Provtagning vårdcentralen Åttkanten Karlstad" under relaterade mottagningar. Vårdcentralen är belägen i Haga. Barnavårdscentralen Åttkanten och Barnmorskemottagningen Åttkanten finns på Södra Kyrkogatan 11, 652 24 Karlstad. För mer information, se vår hemsida.
Alla läkare har öppen telefontid vissa dagar - se vår hemsida https://www.ptj.se/vardcentralen-attkanten/mottagningar/distriktslakare/ Du som har luftvägssymtom ska gå in via vår infektionsingång på husets baksida, följ skyltningen. Endast på förhand bokade tider. För sjukvårdsrådgivning dygnet runt kan du ringa 1177 på telefon. Vi har avtal med Region Värmland inom Vårdval Vårdcentral. Vi utför vård på uppdrag av Region Värmland. Patientavgiften är densamma som hos regionens vårdcentraler eftersom vi följer avgiftshandboken. Frikort gäller.

Informationen uppdaterades 12:07 - 14 feb, 2024

21 nov, 2021

Vc Åttkanten är den i särklass bästa vc jag har varit/är patient hos. Otroligt kunniga läkare, engagerade och som inte lämnar något åt slumpen. Jag känner mig trygg och enormt glad och tacksam över att få vara patient på denna omtyckta vc. Jag är multisjuk och har bl.a. en "sällsynt sjukdom" - morbus addison. Det är få läkare som kan något om denna sjukdom, men min läkare på vc, är SÅ gediget kunnig- HON KAN!!! Hon tar ansvar för alla mina sjukdomar. TACK vc Åttkanten!!!

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Åttkanten har fått i Nationella Patientenkäten.

Rådgivning

Rådgivning

Medicinsk fotvård, Distriktssköterskeverksamhet, Barnmorskemottagning, Kuratorsverksamhet, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Vårdcentral (BT), Diabetologi