Endokrin- och diabetescentrum medicinkliniken, Centralsjukhuset Karlstad

Endokrin- och diabetescentrum medicinkliniken

, Karlstad

Centralsjukhuset Rosenborgsgatan 9 Karlstad, 65185 Centralsjukhuset Karlstad

Tänk på att lämna återbud i god tid så tiden kan erbjudas annan patient. Våra väntetider är för närvarande långa men kontakta oss gärna på e-tjänsten på 1177.se eller på telefon om du behöver hjälp. För är att minska risken för smittspridning ber ber vi dig att följa eventuella instruktioner från personalen, skyltar och markeringar, hålla avstånd samt tvätta eller sprita händerna när du besöker oss. Vi rekommenderar att du använder munskydd under ditt besök

Vid ditt planerade besök hos oss utreds och behandlas du som har diabetes och andra endokrinologiska (hormonella) sjukdomar. Vi utför även bentäthetsmätning som ett led i utredning av osteoporos (benskörhet). Hos oss finns öppenvårdmottagning för endokrin- och diabetespatienter, dagsjukvård, dietistmottagning, kuratorsmottagning, sjukgymnastmottagning samt diabetesfotmottagning.
Endokrinologi är läran om de endokrina organen och dess hormoner. Endokrina organ är organ som utsöndrar sitt hormon direkt i blodet. Exempel på sådana organ är binjurarna, hypofysen och bukspottskörteln. Sjukdomar som kan uppstå i de endokrina organen är bland annat diabetes, struma och benskörhet (osteoperos).

Informationen uppdaterades 08:57 - 9 jan, 2024

Här kan du se omdömen som Endokrin- och diabetescentrum medicinkliniken har fått i Nationella Patientenkäten.

Kuratorsverksamhet, Dietistverksamhet, Osteoporosvård, Sjukhus (BT), Endokrinologi, Diabetologi