Psykiatrisk öppenvård Karlstad
mental health

Psykiatrisk öppenvård Karlstad

, Karlstad

Psykiatrisk öppenvård Bryggaregatan 1 653 40 Karlstad, 65340

Vi är en specialistpsykiatrisk mottagning. Vi tar emot patienter från Karlstad, Hammarö, Kil och Forshagas kommuner. Vid psykiska problem som kriser, sömnsvårigheter, ångest, fobi, lättare depressioner eller sorgereaktioner, ska du i första hand vända dig till din vårdcentral för att få hjälp. Den psykiatriska specialistsjukvården behandlar svåra tillstånd som till exempel psykoser, djupa depressioner, svåra och långvariga tvångssyndrom, bipolaritet, ätstörningar och personlighetsstörningar För kontaktuppgifter till mottagningarna klicka på Vårt utbud. Vi har endast tidsbokad mottagning och akuta ärenden hänvisas till psykiatrisk akutmottagning vid Centralsjukhuset i Karlstad. Enhetschef mottagning 2 Kristin Persdotter 010-831 64 87 Enhetschef mottagning 3 Angela Simonsson 010-831 62 41 Tf. enhetschef mottagning 4 Magnus Jarl 010-831 90 51 Enhetschef vårdadministrativa enheten Gabriella Lindahl 010-831 47 87

Informationen uppdaterades 08:36 - 9 jan, 2024

1 mar, 2024

dom slösar ens tid, ger en massa tider men ingen hjälp som man behöver. dålig personal överlag. bara samma onödiga frågor om och om igen och tomma löften. 700 kr förra månaden för ingen hjälp denna månaden lär se likadan ut. kunde gjort någon nytta för dom pengarna tycker man. man bara mår värre och lång tid ska allt ta men ändå kommer man ingenstans. ska väl betala för massa extra som man inte fått. dom glömmer skriva ut saker aå man ska betala extra för att påminna dom också.

15 okt, 2021

Nej, nej, nej... Ett besök hos en överläkare som skrattade i en timme. Mådde sämre när jag gick därifrån än innan jag kom dit.

15 jun, 2021

Den här mottagningen bör läggas ner omgående och ersättas av något annat. Sysslar man med människors psykiska ohälsa borde företaget vara väldigt mycket mer seriöst och kompetent. Patetiskt dålig mottagning där "man faller ur kön pga omgjort system" och får vänta i månader på en tid. "Vi är underbemannade på sommaren så du kommer få vänta tills efter sommaren innan du får hjälp". Riktigt, riktigt dåligt. Jag skäms över den svenska vården.

30 apr, 2021

Jag blir mörkrädd. I likhet med Maria A:s kommentar här under (känner med dig) så fick jag träffa en läkare som t.o.t.a.l.t ifrågasatte mitt kämpande som utbränd och frågade vad jag egentligen hade gjort för att må bättre? Svarade att jag ju inte får någon hjälp/rehab, så det är inte så himla lätt att bli frisk. Men fick bara ifrågasättande och motsägande kastat på mig. Man ska inte känna sig pressad och intetgjord av en läkare på det sättet, det är sinnessjukt. Vet inte om jag borde anmäla eller ej.

6 apr, 2021

Extremt dåligt bemötande! Jag har aldrig fått träffa samma läkare på 6 år. Idag träffade jag en överläkare som hånskrattade åt mina problem. Hon försökte lägga över skulden på mig för att jag varit sjukskriven i 2 år, när det till stor del har att göra med att dom skött allt så otroligt dåligt. Önskar att jag aldrig behövde ha kontakt med dom igen.

Psykiatri, vuxna