Laromottagningen, Centralsjukhuset Karlstad

Karlstad

Den läkemedelsassisterade rehabiliteringen vid opiatberoende (LARO) har som uppdrag att utreda och behandla personer i Värmlands län som har mer än ett (1) års dokumenterat beroende av heroin, morfin eller opium.
Patienter som anser sig vara i behov av denna behandling kan komma i kontakt med Laro-mottagningen via remiss från socialtjänst, frivård, annan sjukvårdsinrättning eller en egenremiss.
Om du utifrån remissen bedöms tillhöra Laro-mottagningens patientgrupp placeras du i kö och blir sedan kallad till ett inledande möte med en sjuksköterska för att samla dokumentationen och avgöra huruvida du är en patient aktuell för läkemedelsassisterad behandling.

Telefon 054 - 61 97 51 Växelnummer054 - 61 50 00

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

• Segeltorps vårdcentral Vårdkvalitén fick dåligt betyg eftersom omsättning läkare senare år gör att jag ofta får träffa en ny läkare.. Någon form av fast "husläka... - Gunnar Rosengren
    • Torslanda Läkarhus Skall jag som patient bli tillfrågad vad jag tycker skall göras!!! När jag söker hjälp för något jag är orolig för. Se över era öppettider f... - Anita
    • Capio hälsocentral Dragonen Dåligt att det inte går att bli uppringd av er när ni inte kan svara. - Rasmus Hästbacka
    • Nikos Tsiaklides Läkarmottagning Har varit min läkare i 25 år snart, Nicos är otroligt duktig på att hitta orsaker o ställa diagnoser snabbt. Är en läkare som tar patientens... - Christina Hagberg
    • Södertull Din hälsocentral Tycker också karolina är en fantastisk bra läkare,jätte trevlig. Tog bort ett födelsemärke gick snabbt och smärtfritt. - Filip