Sök
Sök
Jämför
Jämför
Boka
Boka
Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Vårdcentralen Gripen Karlstad

Karlstad

054 - 61 66 30

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Enhetschef Birgitta Sahlström, tfn 054-616622
Enhetschef Malin Lundgren Kullgren
tfn 054-616750

Lista dig hos Vårdcentralen Gripen Karlstad

Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.

Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.

Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.

Läs mer om vårdval

ANNONS. Min Doktor - Läkarbesök i mobilen

Träffa en läkare redan nu!

Min Doktor är Sveriges största vårdcentral på nätet och vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan. Vi erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Våra läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept, direkt i din mobil.
Precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller.
Läs mer om Min Doktor

Träffa Min Doktor direkt på nätet

Fakta

Telefon
054 - 61 66 30 Växelnummer
054 - 61 50 00
Besöksadress
Västra Torggatan 24 - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 10:00
Öppettider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 12:00
  • Måndag - Fredag 12:45 - 17:00
Driftsform
Landsting/Region
Kategorier
Husläkare / vårdcentral

Omdömen


Snittbetyg på omdömen

3,1
Baserat på 9 omdömen
Lämna omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information

15:31 - 09 apr, 2018 skrev:

Har aldrig lyckats fått kontakt med dom. Telefontid 13-14, ringde ca 40ggr på den timmen utan att ens bli placerad i kö. Likadant var det flera dagar förra veckan. Och även de tidigare gångerna jag har varit i behov av dom. När jag kontaktar dom på ”mina vårdkontakter” och förklarar att jag inte kommer fram säger dom att telefon är enda sättet. Med andra ord finns det INGET sätt att få kontakt med denna mottagning. Byt mottagning är min rekommendation!

1,0

Betyg 1 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


13:48 - 21 nov, 2017 skrev:

Jag har ofta hört att det skall vara omöjligt att komma fram på telefonrådgivningen, men det har jag aldrig varit ute för. Det har fungerat väl alla gånger jag behövt komma i kontakt med Gripen.

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


13:18 - 11 okt, 2017 skrev:

Omöjligt alltså OMÖJLIGT att komma fram på telefon. Hur kan det vara fullt i kön när man ringer kl 13.00 och telefontiden börjar 13.00.
Ni borde skämmas!

1,8

Betyg 1,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


02:49 - 01 jul, 2017 skrev:

Bra bemötande och kompetens. Sökte för att få recept på antibiotika som behandling av min rosfeber. Hänvisning till öppen mottagning nästa dag. Det fungerade utmärkt! Fick träffa sjuksköterska, var på lab.för CRP, träffade läkare och fick recept på antibiotika. Som turist i Karlstad kan jag rekommendera Vårdcentral Gripen!

Rekommenderar

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


11:18 - 24 apr, 2017 skrev:

Man kommer inte fram på telefon bedrövligt

2,5

Betyg 2,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


09:03 - 15 dec, 2016 skrev:

Bedrövligt att man inte kan komma fram 1 minut efter klockan 8....inte ens hamna i telefonkön för att få bli uppringd. Har försökt i 1 timme att ringa utan resultat, och detta är absolut inte första gången detta händer.

1,0

Betyg 1 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


20:54 - 05 okt, 2016

Rekommenderar

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


14:22 - 19 nov, 2015

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


14:09 - 19 nov, 2015 skrev:

Bra vårdcentral! Men när man stått 25 minuter i telefonkön får man helt oförberett veta att man har möjlighet att bli uppringt. Hade det inte varit bättre att den informationen hade kommit direkt vid samtalsköns början?

Rekommenderar

3,2

Betyg 3,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information

Lämna omdöme

Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se?


Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?