Vårdcentralen Gripen Karlstad

Karlstad

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Västra Torggatan 24 - visa på karta
Husläkare / vårdcentral

3,1

15:31 - 09 apr, 2018 skrev:

Har aldrig lyckats fått kontakt med dom. Telefontid 13-14, ringde ca 40ggr på den timmen utan att ens bli placerad i kö. Likadant var det flera dagar förra veckan. Och även de tidigare gångerna jag har varit i behov av dom. När jag kontaktar dom på ”mina vårdkontakter” och förklarar att jag inte kommer fram säger dom att telefon är enda sättet. Med andra ord finns det INGET sätt att få kontakt med denna mottagning. Byt mottagning är min rekommendation!

1,0

13:48 - 21 nov, 2017 skrev:

Jag har ofta hört att det skall vara omöjligt att komma fram på telefonrådgivningen, men det har jag aldrig varit ute för. Det har fungerat väl alla gånger jag behövt komma i kontakt med Gripen.

13:18 - 11 okt, 2017 skrev:

Omöjligt alltså OMÖJLIGT att komma fram på telefon. Hur kan det vara fullt i kön när man ringer kl 13.00 och telefontiden börjar 13.00.
Ni borde skämmas!

1,8

02:49 - 01 jul, 2017 skrev:

Bra bemötande och kompetens. Sökte för att få recept på antibiotika som behandling av min rosfeber. Hänvisning till öppen mottagning nästa dag. Det fungerade utmärkt! Fick träffa sjuksköterska, var på lab.för CRP, träffade läkare och fick recept på antibiotika. Som turist i Karlstad kan jag rekommendera Vårdcentral Gripen!

11:18 - 24 apr, 2017 skrev:

Man kommer inte fram på telefon bedrövligt

2,5

09:03 - 15 dec, 2016 skrev:

Bedrövligt att man inte kan komma fram 1 minut efter klockan 8....inte ens hamna i telefonkön för att få bli uppringd. Har försökt i 1 timme att ringa utan resultat, och detta är absolut inte första gången detta händer.

1,0

20:54 - 05 okt, 2016

14:22 - 19 nov, 2015

14:09 - 19 nov, 2015 skrev:

Bra vårdcentral! Men när man stått 25 minuter i telefonkön får man helt oförberett veta att man har möjlighet att bli uppringt. Hade det inte varit bättre att den informationen hade kommit direkt vid samtalsköns början?

3,2