Vårdcentralen Gripen Karlstad

Karlstad

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.

Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.

Välkommen till oss!

Enhetschef Birgitta Sahlström, tfn 054-616622

Lista dig hos Vårdcentralen Gripen Karlstad

ANNONS. MediCheck – Din specialistläkare på nätet

Få hjälp av specialistläkare på nätet – utan krav på remiss

På MediCheck.se kan du träffa specialistläkare med lång erfarenhet av tillfälliga problem och kroniska sjukdomar. Du behöver ingen remiss, du slipper långa väntetider eller åka till en klinik. Du kan få hjälp via videosamtal redan idag.

1. Logga in i appen och välj en läkare efter dina behov.
  2. Delta i mötet via videosamtal i din mobil, läsplatta eller dator.

MediCheck består av 200 anslutna specialistläkare som alla har minst fem års klinisk erfarenhet inom sitt område och går att boka online. Läs mer på MediCheck.se

Telefon 054 - 61 66 30 Växelnummer054 - 61 50 00
Västra Torggatan 24 - visa på karta

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Diabetesvård, Dietist, Dietistverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Fotvård, Husläkare / vårdcentral, Kuratorsverksamhet, Mödravårdscentral, Psykisk hälsa, Specialistsjukvård

3,3

• 13:48 - 21 nov, 2017 skrev:

Jag har ofta hört att det skall vara omöjligt att komma fram på telefonrådgivningen, men det har jag aldrig varit ute för. Det har fungerat väl alla gånger jag behövt komma i kontakt med Gripen.

• 13:18 - 11 okt, 2017 skrev:

Omöjligt alltså OMÖJLIGT att komma fram på telefon. Hur kan det vara fullt i kön när man ringer kl 13.00 och telefontiden börjar 13.00.
    Ni borde skämmas!

1,8

• 02:49 - 01 jul, 2017 skrev:

Bra bemötande och kompetens. Sökte för att få recept på antibiotika som behandling av min rosfeber. Hänvisning till öppen mottagning nästa dag. Det fungerade utmärkt! Fick träffa sjuksköterska, var på lab.för CRP, träffade läkare och fick recept på antibiotika. Som turist i Karlstad kan jag rekommendera Vårdcentral Gripen!

• 11:18 - 24 apr, 2017 skrev:

Man kommer inte fram på telefon bedrövligt

2,5

• 09:03 - 15 dec, 2016 skrev:

Bedrövligt att man inte kan komma fram 1 minut efter klockan 8....inte ens hamna i telefonkön för att få bli uppringd. Har försökt i 1 timme att ringa utan resultat, och detta är absolut inte första gången detta händer.

1,0

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell

Har du som nyårslöfte att sluta röka?

Har du haft svårt att lyckas med ditt nyårslöfte? Du har fortfarande tre månader på dig! Nicotinells metoden 7 Keys to Quit kan hjälpa dig att bli rökfri en gång för alla.

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.