Musik- och bildterapimottagningen Centralsjukhuset Karlstad

Om Musik- och bildterapimottagningen Centralsjukhuset Karlstad

Vid ditt planerade besök hos oss kan du få hjälp, när inte orden räcker till, med att bearbeta sjukdom eller andra svåra livsupplevelser. Medicinsk musikterapi och bildterapi är en annan form av psykoterapi, som hjälper dig att söka kunskap om dig själv och din situation. De konstnärliga terapierna ger dig både fysisk och psykisk rehabilitering, individuellt eller i en grupp.
Musik och bild som kommunikationsmedel och rehabilitering är både roligt och effektivt och ett forskningsbaserat komplement till annan rehabilitering. Om du drabbats av stroke, traumatisk hjärnskada eller demens kan du via musik och bild göra dig förstådd och känna livskvalité. Barn som ännu inte lärt sig prata kan i musik och bild förmedla sina känslor och upplevelser av att vara sjuk.

Rosenborgsgatan$Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:30 - 12:00