Barn- och ungdomspsykiatrisk vårdavdelning, Karlskrona

Barn- och ungdomspsykiatrisk vårdavdelning

, Karlskrona

Hälsovägen, byggnad 24 plan 6 Karlskrona, 37181 Karlskrona

Barn- och ungdomspsykiatrsk vårdavdelning finns i Karlskrona och är barn-och ungdomspsykiatrins gemensamma heldygnsvårdsavdelning i Region Blekinge. Vi är både en akutavdelning och en behandlingsavdelning. Du kommer i kontakt med oss antingen akut via telefon 0455-735814 eller efter att ha varit i kontakt med någon av våra öppenvårdsmottagningar. Vi tar hand om dig som är under 18 år och och som behöver en akut psykiatrisk bedömning samt om du behöver stanna kvar hos oss på avdelningen. När du kommer till oss för bedömning får du träffa någon av avdelningspersonalen och en läkare. Tillsammans kommer ni fram till vilka insatser du är i behov av just nu och om du behöver läggas in på vår avdelning. Hos oss får du en trygg plats där du tillsammans med din familj kan bygga upp dina krafter på nytt och för att ditt mående ska bli bättre. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, skötare och medicinska sekreterare, det finns även tillgång till kurator, psykolog och arbetsterapeut via öppenvården.

Informationen uppdaterades 14:31 - 10 jan, 2024

0455-735850 Exp.

0455-735814 Akut

Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomspsykiatri, Psykiatri, barn och ungdom, Sjukhus (BT)