Avdelning 58 Strokeenhet, Karlskrona

Om Avdelning 58 Strokeenhet, Karlskrona

Rehabiliterings- och strokeavdelningar finns både i Karlskrona och Karlshamn. Strokepatienter får akut omhändertagande med snabbt insatta åtgärder till bedömningar av rehabiliteringsbehov och genomförande av rehabiliteringsinsatser. I Karlshamn finns också rehabiliteringsplatser för vård av patienter med andra typer av hjärnskador, ryggmärgsskador och ortopediska åkommor.

Avdelningen är sjukhusets strokeenhet och har 18 vårdplatser fördelade på två team: akutstroke team och rehabstroke team. Här finns också sjukhusets slutenvård för patienter med neurologiska sjukdomar.

All inneliggande allmän rehabilitering samt rehabilitering av ryggmärgsskada och traumatisk hjärnskada är länsövergripande.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré, hiss B - visa på karta
  • Måndag - Söndag 08:00 - 15:00