Infektionsavdelning 61, Karlskrona

Infektionsavdelning 61

, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 28, Karlskrona

På vårdavdelningen, som också kallas avdelning 61, behandlar och vårdar vi patienter med svåra och smittsamma infektionssjukdomar, kroniska infektioner och tropiska sjukdomar. På denna avdelning vårdas även öron- och ögonpatienter. Vi har 24 platser fördelat på 20 rum. Alla våra rum har sluss både in mot korridoren och ut till markplan. Detta för att vi ska kunna bedriva isoleringsvård vid smittsamma sjukdomar och för infektionskänsliga patienter. Du som vill prata med oss utanför vår telefontid är välkommen att kontakta ansvarig sjuksköterska via växeln 0455-73 10 00.

Informationen uppdaterades 14:01 - 31 aug, 2022

11 jan, 2022

En omvårdnad jag inte kan minnas att jag upplevt tidigare. Kanske jag inte haft ögonen tillräckligt öppna tidigare? En innerlig kommunikation och underbart bemötande! Så många fina möten det hann bli på bara ett par dagar! La grande finale var söndagseftermiddagens intensiva och högkommunikativa möte i förskingringen med Dr. Per-Olof Eklund. Cirkeln var sluten! Tack, alla ni vänner som hjälpts åt att, inte bara rädda mitt liv, utan att förgylla min tillvaro!

3 apr, 2021

En av de absolut mest proffsiga och noggranna vårdgivare vi upplevt! SUPERkunnig, - vänlig, -motiverande, -empatisk -engagerad, -intresserad -problemlösande och ansvarsfull personal som inte kan berömmas nog! Är man sjuk, är det här man vill vara!

Här kan du se omdömen som Infektionsavdelning 61 har fått i Nationella Patientenkäten.

Måndag - Söndag:14:00 - 19:00

Besökstider