Kirurgklinik avdelning 49, Karlskrona

Kirurgklinik avdelning 49

, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen.

Hos oss på vårdavdelning 49 läggs alla patienter in som kommer från akutmottagningen. Vi vårdar även de patienter som har sjukdomar i urinorganen, blodkärl (utom hjärta och hjärna) samt bröst. På vår vårdavdelning jobbar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kökspersonal. Vi har även ett nära samarbete med sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kurator. Patienterna har, tillsammans med sina anhöriga, rätt till delaktighet och information i besluten kring sin egen vård och ett gott bemötande som bygger på god etik.

Informationen uppdaterades 09:58 - 16 nov, 2021

11 jan, 2022

Jag var inlagd på infektionen mellan torsdag och lördag i förra veckan. På lördagen blev jag omplacerad från Infektionen 61 till 49an, dessutom till en fyrmannasal. Men, det blev bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig! Det uppstod ett kamratskap med rumskompisarna. Jag låg på salen bara mellan lördag och söndag kväll. Ändå så blev det så många fina möten och relationer, själ till själ. På så kort tid strålade värme mellan människor! Jag kände mig enormt välkomnad både hos medpatienter och personal, alla kategorier. Tack för en kort, men underbart varm tid!

3 apr, 2021

Förfärligt ställe som påminner om illa skött långvård. Dålig hygien, personalen ointresserad av patients behov av såväl omvårdnad (hygien, näring, vätska, sårvård, vändning osv). Flertalet undersköterskor talar/förstår inte svenska, är gravida och klarar inte tunga patienter, är oförstående inför den vård patienten behöver. Hemsk mat och mycket små portioner. Obefintlig ansvarig personal. Mycket "Jag vet inte-svar" på det mesta man frågar. En läkare säger: "Akut stor operation!" En annan, en dag senare, säger "Absolut inte!" Vem i hela världen ska man tro på? Oseriöst, minst sagt!

26 sep, 2020

Toaletterna rengjordes inte tillräckligt ofta. Trevlig personal men stressade. Användandet av munskydd och visir var sporadiskt använt. Fick snabb hjälp. Är nu orolig för att ha fått Corona som ju spridits bland både personal och patienter på avdelningen. Hade hög feber igår men hittar inga tider i hela Blekinge för test

Måndag - Söndag:13:00 - 19:00

Kirurgi, Sjukhus (BT)