Vi arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med dövhet, dövblindhet, tinnitus, och hörselskador och av olika art och grad. Vi utvecklar patientens starka sidor och tränar för att kompensera den nedsatta funktionen.
I habilitering och rehabilitering ingår till exempel både utprovning av hjälpmedel och att lära sig använda dessa, samtalsstöd, information om funktionshindret, föräldrautbildning och samverkan med organisationer och myndigheter.
Som patient kommer du till hörselvården via öron-, näs- och halsklinikens mottagning efter remiss från till exempel barnavårdscentralen, skolhälsovården och vårdcentralen.
Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.
Informationen uppdaterades 10:43 - 19 jun, 2023
ANNONS
Vill du veta hur din kropp mår? Boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning!
Svensk Provtagning erbjuder
ett stort utbud av hälsokontroller i olika omfattning
provsvar inom 5-7 dagar
över 155 provtagningsenheter från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Det tar alldeles för lång tid att komma fram och få en tid. Brist på personal? När man väl har kommit i kontakt med någon så dröjer det månader innan man får en tid på sjukhuset.
Och att bara ha kontakt på telefon är ju absurt om man hörselproblem. En mejladress vore mycket mer adapterat för patienterna
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
Torbjörn B.Spontant omdöme 2 jun, 2022
Går inte att få kontakt via telefon, speciellt för min mor som nästa är döv. Hur får man kontakt med er?
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
Mona S.Spontant omdöme 20 apr, 2022
Ni måste ju för sjutton se till att man kan nå er antingen per telefon eller Mail. Mailade för 6 veckor sedan. Ännu ej fått svar. Telefon är ju bara ingen mening att prova med!
Skandal!! Det är 5 år sedan jag fick hörapparat och har väntat ytterligare 6 månader och hög tid att få hjälp och på att få en tid.
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
PergunnarSpontant omdöme 8 jan, 2018
Rena snurren att som nästan döv försöka nå hörselvården via telefon. Att dessutom mötas av automatsvar där man uppenbarligen ska göra val för att komma vidare... Heldumt! Det är nästan ett hån mot ickehörande patienter!!! Det måste finnas andra möjligheter i vår digitala värld! Enklast vore att ni blev tydliga med e-postadress. För den som kanske hör något bättre än jag skulle det säkert vara till stor hjälp att mötas av en människa vid uppringning.
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information
JensSpontant omdöme 3 jan, 2018
försökt att nå på telefontider, helt omöjligt att komma fram.
Vore lämpligt att ni satte upp en mailadress för snabb återkoppling.
Behöver intyg för ansökan av hjälputrustning.....
19 nov, 2023
Det tar alldeles för lång tid att komma fram och få en tid. Brist på personal? När man väl har kommit i kontakt med någon så dröjer det månader innan man får en tid på sjukhuset. Och att bara ha kontakt på telefon är ju absurt om man hörselproblem. En mejladress vore mycket mer adapterat för patienterna