Öppet, idag till 15:00

Barnhälsovårdsmottagningen Berga

Rimsmedsvägen 15 A, Kalmar

Barnhälsovårdsmottagningen Berga

Vi tar emot asylsökande barn fått ett år till sex år. Vi erbjuder hälsoundersökningar och vaccinationer enligt barnhälsovårdens nationella program. Om barnet är under ett år så vänder ni er till er ordinarie barnhälsovårdsmottagning. Om barnet är sjukt eller har skadat sig ska du i första hand vända dig till er hälsocentral. Du kan också ringa 1177 får att få råd av en sjuksköterska eller hjälp med vart du ska vända dig när barnet behöver vård. Vi tar även emot barn under 1 år från centrala Kalmar vid speciella omständigheter.

Informationen uppdaterades 08:04 - 15 sep, 2020

Logga - Kry