Akutvårdsavdelningen Kalmar

Kalmar

Akutvårdsavdelningen är en sjukhusgemensam resurs med 18 vårdplatser.

Patientunderlaget utgörs i första hand av vårdsökande på akutmottagningen eller på någon av sjukhusets övriga mottagningar, vilka vid läkarundersökning befunnits vara i behov av fortsatt observation och/eller korttidsvård under maximalt ett dygn. Vårdtiden kan förlängas ytterligare ett dygn om detta innebär betydande fördelar ur ett patient- eller verksamhetsperspektiv.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 0480 - 810 00
Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård