Kvarnholmens hälsocentral

Om Kvarnholmens hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Du hittar oss centralt i Kalmar. Vi är en av länets 27 hälsocentraler i Region Kalmar län och har ca 7 650 listade patienter.

Hos oss arbetar fyra läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin, samt fem utbildningsläkare. Vi har distriktssköterskor och sjuksköterskor som ansvarar för sjukvårdsrådgivning m.m. och som också har specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, hjärta/kärl, inkontinens, livsstil och vaccination. Hos oss finns också tre undersköterskor som bland annat sköter provtagning samt fyra medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och receptionsarbete. Vi har även två primärvårdspsykologer hos oss.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Ann-Louise Elling

Lista dig hos Kvarnholmens hälsocentral

Strömgatan 15, Kalmar - visa på karta
Astma, stödverksamhet, Diabetes, stödverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Hjärtsviktsmottagning, primärvård, Husläkare / vårdcentral, Inkontinens, stödverksamhet, Livsstilsmottagning, primärvård, Minnestörning, Vaccinationsverksamhet